۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۳۷
کد خبر: 82951449
T T
۰ نفر
دولت برای رفع مشكلات به دنبال دانشگاه برود

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: دولت باید برای رفع مشكلات روزمره به دنبال دانشگاه و دانشمند برود و از توان و اندیشه آنان استفاده كند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یكشنبه در دیدار با استادان و مسئولان دانشگاه های مركز استان افزود: دولت باید راهكار رفع مشكلات را از صاحب ‌نظران بگیرد، حفظ ایمان مردم به این است كه زندگی روزمره آنها درست شود.
امام جمعه بیرجند گفت: دولت باید كمك كند، علم با صنعت و اقتصاد به كار بسته شود تا جامعه از مشكلات نجات یابد.
وی ادامه داد: انسان ثروتمند بدون ایمان مثل قارون خطرناك است اما اگر ثروت همراه با نور ایمان باشد مانند مال حضرت خدیجه كبری(س) زیبا می‌شود.
وی یادآور شد: ایمان دارای نوعی زیبایی است كه به هر چه برسد آن را زیبا می‌كند ، ایمان می‌تواند فقر را به مرحله افتخار رسانده و آن را زیبا ‌كند.
وی اظهار داشت: علم جایگاه خودش را دارد اما زیبایی علم به ایمان است زیرا ایمان به علم جهت می‌دهد، علم بدون ایمان یك عنصر سركش است و دنیا را به جهنم تبدیل می كند.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌‎‌ جنوبی بیان كرد: علم به خودی خود یك زهر و مركب سركش است اما ایمان به علم زیبایی داده و حتی جهل هم با نور ایمان زیبا می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه كرد: هیچ چیزی جایگزین ایمان نمی‌شود، استادان بسیجی كه فرماندهان جبهه جنگ نرم هستند باید راه دكتر چمران را بروند.
وی با بیان اینكه مسئولان سازمان بسیج اساتید استان، زیرمجموعه، جوانان و فرهنگ خود را حفاظت كرده زیرا در معرض باطل قرار دارند افزود: امروز دشمنان در میانمار، یمن، فلسطین و حتی در كشورهای خود، مردم را قتل ‌عام كرده و شهرها را ویران می كنند، باید در مقابل دشمنان محكم ایستادگی كرد تا به پیروزی برسیم.
امام جمعه بیرجند تصریح كرد: در كشور 17 هزار شهید ترور را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران كردیم و شهید چمران ‌ها و مطهری ‌ها را دادیم، باید مقاومت كنیم و جلوی پیشروی چنگیز زمان را بگیریم.
وی با بیان اینكه كلمه استاد و بسیجی به معنی علم و ایمان و دین و دانش است ادامه داد: جامعه‌ای كه از این دو كلمه برخوردار باشد بهره مند می شود و اگر دین بدون دانش و دانش بدون دین بماند به جان انسان‌ها آتش می‌شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی بیان كرد: دین بدون ایمان موجب خرافه و دانش بدون ایمان موجب سركشی و طغیان می شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: 60 سال پیش در تبلیغات ضد دینی باطل برای مردم و به‌ ویژه طبقه ضعیف جامعه از انقلاب فرانسه الگو می‌تراشیدند و می‌گفتند علم جایگزین دین شود.
وی یادآور شد: جایگاه علم دقت مبتنی بر فرضیه و آزمون است اما نمی تواند در محدودیتی كه دارد جهان‌ شناس و آرمان‌شناس باشد، پاسخ عملی آن هم دكتر مصطفی چمران است.
امام جمعه بیرجند بیان كرد: دكتر چمران دانشمندی كم‌نظیر و دقیق بود و اگر اهل كار، رفاه و پول بود همه چیز برایش فراهم بود اما ایمان موجب شد این دانشمند كم‌نظیر در كوه‌های لبنان و صحرای تفتیده خوزستان باشد.
رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: شخصیتی مانند دكتر شهید چمران هم در جهاد اكبر و هم در جهاد اصغر با دشمن درونی و بیرونی مبارزه كرد و بر دشمن پیروز شد و الگوی برای همه اساتید بسیجی است.
محمد مهدی دیانی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند در دانشگاه‌ها انسان‌ هایی در تراز شهید چمران تربیت شوند، بر این اساس یكی از مهم‌ترین مأموریت‌‌های سازمان بسیج اساتید، تربیت استادانی در تراز شهید چمران به عنوان فرماندهان جنگ نرم است كه در حوزه‌های مختلف به هدایت دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم بپردازند.
رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان ‌جنوبی گفت: همچنین در این استان، 80 درصد اساتید دانشگاه‌ها جذب سازمان بسیج اساتید شدند و بالغ بر 300 حلقه علمی و 40 حلقه تربیتی صالحین وجود دارد.
دیانی افزود: بسیجیان دانشگاه‌های استان سال 1396، در خدمت‌رسانی به زلزله ‌زدگان كرمانشاه و كرمان مشاركت كردند.
وی اظهار داشت: همچنین نشست‌ های بصیرتی در حوزه بصیرت‌ افزایی ، مسائل اجتماعی، فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی با حضور سخنرانان كشوری و كرسی‌های آزاد اندیشی در موضوع حمایت از كالای ایرانی و سرمایه‌گذاری در استان برگزار شد.
وی یادآور شد: بر اساس طرح اعتلای سازمان بسیج اساتید، تشكیل و تاسیس اندیشكده‌های راهبردی در دستور كار سال 1397 قرار دارد و بر اساس اسناد بالادستی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی یكی از مهم‌ترین وظایف بسیج اساتید مشاركت در انجام تحقیقات مورد نیاز كشور است.
رئیس بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت: برای ساماندهی فعالیت‌های پژوهشی اساتید در سطح كشور و رفع مشكلات در عرصه‌های مختلف تصمیم گرفته شد تا هیات‌های اندیشه ‌ورز و اتاق فكر در كانون ‎های بسیج اساتید شكل بگیرد.
دیانی ادامه داد: اندیشكده‌ ها در سه حوزه و سطح حاكمیتی، سطح ملی و سطح منطقه‌ای و استانی ورود پیدا می‌كنند، در واقع این اتاق فكر در سطح ملی به عنوان اندیشكده‌های موضوع‌ محور و در سطح استانی نیز به عنوان اندیشكده‌ های اقلیم ‌محور هستند تا بتوانیم در سطح استان مشكلات را رصد كنیم.
وی اضافه كرد: مجوز ایجاد 2 اندیشكده آب و اندیشكده گیاهان دارویی و تاسیس هشت اندیشكده به صورت دانشگاهی در استان گرفته شده است.
وی گفت: كمبود آب یكی از معضلات استان است به همین منظور صاحبنظران دانشگاهی در این عرصه می ‌توانند ایده ‌پردازی و مسئولان را حمایت كنند.
7559 * 6054