۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۸
کد خبر: 83363888
T T
۰ نفر
برنامه اصلی تحولی در دستگاه قضا مبارزه با فساد و اجرای عدالت است

تهران- ایرنا- رئیس قوه قضاییه گفت: حق مردم به هیچ عنوان نباید ضایع شود و حقوق مردم در استفاده از ظرفیت‌ها در این نظام و در این کشور نباید دچار آسیب گردد، لذا مبارزه با تبعیض و فساد و همچنین اجرای عدالت برنامه اصلی تحولی ما در این دوره خواهد بود.

به گزارش قوه قضاییه حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز شنبه در اولین روز از هفته قوه قضاییه در مراسم تجدید میثاق مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام راحل (ره) گفت: رفع اطاله دادرسی، کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی، رسیدگی عادلانه، صدور احکام متقن و توجه به مردم و حقوق عامه از موارد مورد توجه و تاکید دستگاه قضایی در دوره تحول قضایی است.

وی افزود: در سیره و روش امام خمینی (ره) توجه به حق الناس بسیار مورد تاکید است است، لذا مدیران اجرایی، دستگاه‌های مسئول و مسئولان تقنین و قانونگذاری و همکاران قضایی باید دیدگاه و تاکید امام (ره) را نسبت به حق الناس و حقوق عامه مورد توجه قرار دهند.

رئیسی با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره آیت الله شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر گفت: در آغاز هفته قوه قضاییه زیارت مرقد نورانی حضرت امام (ره) و میثاق با امام و آرمان‌های ایشان امام برای بنده و همه مسئولان دستگاه قضایی فرصت مغتنمی است تا یکبار دیگر دیدگاه‌ها و نظرات بلند امام راحل (ره) را در جهت تشکیل نظامی مبتنی بر دین و آموزه‌های دینی و اجرای عدالت در جامعه و تشکیل جامعه‌ای مبتنی بر ارزش‌های الهی مرور کنیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) ۴۰ سال قبل پرچم عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و فساد را به قصد گسترش معروف‌ها و بایدهای الهی و نهی از همه پلشتی‌ها و زشتی‌ها و تبهکاری‌ها، برافراشت، افزود: در مورد دستگاه قضایی چه در سخنان ایشان در این ۱۰ سال و چه جلوه بسیار ارزشمندی که در وصیت نامه امام راحل (ره) آمده است، بندهایی وجود دارد که به توجه همه مسئولین به اجرای عدالت و به ویژه توجه مسئولین قضایی در همه ادوار به اجرای عدالت، نفوذناپذیری، دیدن خدا در همه شرایط تاکید دارد.

رئیس قوه قضاییه افزود: امروز هم که در آغاز هفته قوه قضاییه، زیارت مرقد نورانی امام راحل (ره) نصیبمان شد از روح بلند ایشان استمداد می‌طلبیم تا برای ما و همه مدیران و دست اندرکاران دعا کنند و از خدا بخواهند که در اجرای اهداف بلند ایشان و ارزش‌های الهی تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در مکتب سیاسی امام راحل (ره)، توجه به خدا و نگاه به مردم موج می‌زند، تصریح کرد: امام خمینی (ره) محور اخلاص و به جهت دلدادگی به خدا و خداباوری، توجه به مردم و گره گشایی از زندگی مردم الگو بودند، انشاءالله ما هم در این میدان بتوانیم توجه به مردم داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha