استاندار: رسانه ها الگوی مثلث اقتصادی خراسان رضوی را برای مردم بازگو کنند

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: رسانه ها با پرداختن به الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی می توانند در مسیر گفتمانسازی و ایجاد تعلق خاطر به مردم در این چارچوب نقش آفرینی کنند.

استانداری خراسان رضوی روز شنبه به نقل از علیرضا رزم حسینی در جریان بازدید از موسسه فرهنگی خراسان به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد انتشار روزنامه خراسان در مشهد گزارش داد: با اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی و بکارگیری ظرفیت معینهای اقتصاد مقاومتی می توان الگوی جدیدی از اداره کشور را ارائه نمود و در این مسیر روزنامه خراسان و دیگر رسانه ها می توانند در نهادینه کردن این الگو به مدیریت استان کمک کنند.

وی همچنین بر استقبال مدیریت خراسان رضوی از هرگونه نقد منصفانه تاکید و بیان کرد: رسانه ها نقدهایی را که به عملکرد دستگاههای اجرایی استان وارد است به مدیران منتقل کنند تا در مسیر اصلاح فرآیندها و برنامه ها لحاظ شوند.

استاندار خراسان رضوی در ادامه همچنین گفت: وزنامه خراسان با قدمت چندین دهه فعالیت یکی از افتخارات خراسان به شمار می رود و قطعاً کسانی که در تقویت این رسانه نقش داشته با نیت خالص در این مسیر گام برداشته اند. موسسه فرهنگی خراسان در سنوات اخیر متناسب با شرایط روز جامعه در مسیر به روزکردن مخاطب خود و سرمایه گذاری در حوزه فناوری گام برداشته و این امر به یک امتیاز ویژه برای این موسسه تبدیل شده است.
وی افزود: حوزه فرهنگ صرفاً به انتشار روزنامه محدود نمی شود لذا مجموعه های فعال در حوزه فرهنگی باید بگونه ای عمل کنند که آثار فعالیت آنها در شاخصهای اجتماعی نمود داشته باشد.
رزم حسینی گفت: این آمادگی وجود دارد که موسسه فرهنگی خراسان یا هر موسسه دیگری به عنوان متولی حوزه فرهنگی انتخاب شود تا به فعالیتها در مسیر مقابله با آسیبهای اجتماعی جهت دهی کند.

بر اساس طرح پیشنهادی استاندار خراسان رضوی موسوم به "مثلث توسعه اقتصادی" این استان به ۱۲ منطقه اقتصادی تقسیم شده تا با تعیین معین اقتصادی و جذب سرمایه برای هریک از این بخشها رونق و آبادانی در منطقه افزایش یابد. در قالب مثلث توسعه اقتصادی سه ضلع نمایندگان مجلس، کارگزاران حکومت و سرمایه گذاران و کارآفرینان تعریف شده و ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در درون این مثلث قرار گرفته اند.
استاندار خراسان رضوی پیشتر گفته بود: در این استان ۱۲ منطقه اقتصادی مشخص شده که باید از ثروتهای روستاها در این مناطق استفاده و برای سرمایه گذاران در هر منطقه فرش قرمز پهن شود.
۸۰۰۵/‌۱۸۵۸

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha