۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۸
کد خبر: 83368840
T T
۰ نفر
روسیه بار دیگر به ونزوئلا هواپیمای نظامی اعزام کرد

تهران - ایرنا - رسانه های خارجی به نقل از شاهدان اعلام کردند که یک فروند هواپیمای نیروی هوایی روسیه در خاک ونزوئلا فرود آمد.

به گزارش روز سه شنبه راشا تودی، این در حالی است که سه ماه پیش نیز دو هواپیمای نظامی دیگر روسیه وارد ونزوئلا شده بود.

دو هواپیمای نظامی روسیه پیشتر در ماه مارس (فروردین) در ونزوئلا فرود آمده بود که مقامات دفاعی روسیه و ۱۰۰ نیروی نظامی در ان حضور داشتند. این مسئله باعث شد تا آمریکا، روسیه را به تشدید تنش ها در ونزوئلا به دنبال بحران سیاسی در این کشور متهم کند.

در همین حال شاهدان به رویترز اعلام کردند که یک هواپیمای مدل ایلوشین -۶۲ روز گذشته در یک فرودگاه بین المللی در ونزوئلا به زمین نشست که به نیروی هوایی روسیه تعلق داشت.

دونالد ترامپ پیشتر از روسیه خواسته بود تا تمامی نیروهایش را از ونزوئلا خارج کند این در حالی است که وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که هواپیمای عازم شده به ونزوئلا فقط حامل متخصصانی است که به ونزوئلا تحت قراردادهای نظامی دو کشور خدمات ارائه می کنند.

ونزوئلا چند ماهی است که به دنبال تشدید بحران سیاسی اش به صحنه تقابل میان آمریکا با روسیه چین نیز تبدیل شده است. واشنگتن، روسیه و چین را به حمایت از دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا برای تداوم فعالیت دولتش و سرکوب مخالفان متهم کرده است.

دولت آمریکا به تلاش هایش برای افزایش سایر فشارهای مالی بر مادورو ادامه می دهد که از جمله «تحریم های ثانویه» علیه شرکت های دیگر کشورهایی است که با ونزوئلا فعالیت تجاری دارند. این اقدامات همچنین شامل تحریم های بیشتر نفتی خواهد بود.
ونزوئلا که ماههاست با بدترین چالش های اقتصادی به دلیل فشار و تحریم اقتصادی آمریکا دهه های اخیر روبرو بوده و پس از انکه خوان گوایدو خود را رئیس جمهوری این کشور خواند، با بحران شدیدتری مواجه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha