۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۲۸
کد خبرنگار: 950
کد خبر: 83372626
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تسهیلات بانکی برای پیشرفت طرحهای عمران شهری پرداخت می شود

زنجان - ایرنا - معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور گفت: برای پیشرفت پروژه های شهری، تسریع در بهره برداری از آنها و رفع مشکلات مالی، تسهیلات بانکی مورد نیاز شهرداری ها تامین و پرداخت می شود.

مهدی جمالی نژاد روز پنجشنبه در جمع شهرداران و دهیاران منتخب استان زنجان افزود: هفته گذشته لایحه دهیاری ها نهایی شده، همچنین آئین نامه استخدامی آنها اصلاح و تقدیم دولت می شود.

معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور با بیان اینکه ۳۷ هزار دهیاری و یک هزار و ۲۸۴ شهرداری در کشور وجود دارد، گفت: با توجه به وضعیت نابسامان اقتصادی کشور، تشدید تحریم ها و نیازهای مالی متعدد، شهرداری ها از دولت انتظار آنچنانی نداشته باشند، بلکه با ارائه طرح ها، توانمندی و خلاقیت خود در مستقل شدن سازمان متبوعشان تلاش کنند.

جمالی نژاد اظهار داشت: یکی از راه های اسقلال مالی شهرداری ها حمایت از سرمایه گذار بخش خصوصی است و باید با تسهیل واگذاری ها به این بخش به سهم خود موجب رونق اقتصاد داخلی و ایجاد اشتغال شویم.

معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور با اشاره به مظلومیت دولت، خاطرنشان کرد: از بدو تاسیس تا کنون ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه به دهیاری های کشور اختصاص پیدا کرده است که بیش از ۸۰ درصد این بودجه بعد از دولت تدبیر و امید تخصیص یافته است.

جمالی نژاد تصریح کرد: بهترین راه حمل و نقل و کیفیت بخشی آن در شهرها و روستاهای کوچک و هم مسیر، ایجاد شبکه حمل و نقل جمعی است، البته ساماندهی امور و نظم بخشی بعد از آن نیز لازم است.

معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور تاکید کرد: به خاطر سیل بهاری در ۲۵ استان کشور مجبور شدیم در مدت کوتاه برای نظارت از نزدیک به امور، به برخی از استان ها بیش از ۱۰ بار سفر کنیم.

جمالی نژاد اظهار داشت: همه مسئولان باید کمک کنند تا توزیع عادلانه امکانات و خدمات به شهرهای کوچک و روستاها به نحو مطلوب انجام شود چرا که این امر باعث مهاجرت معکوس و ماندگاری جمعیت در این مناطق می شود.

۳۲۱۶/‏۳۰۸۸

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha