۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83373848
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین رخدادهای استان سمنان در هفته ای که گذشت

سمنان- ایرنا- اعلام میزبانی سمنان از سه شهید گلگون کفن دفاع مقدس، قطع برق مشترکان بدمصرف، اعلام مرگ ۳۶ تن سال گذشته براثر سوء استفاده از مواد مخدر، کشته شدن یک تن در اثر برخورد یک دستگاه پراید و کامیون، تشکیل بیش از هفت هزار پرونده در زمینه گران و کم فروشی در استان و کشف ۷۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در گرمسار، بخشی از خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

استان سمنان در هفته گذشته (از یکم تا هفتم تیر ۹۸) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر حوزه‌ها بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

اقتصاد
سید محمد موسوی زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به روند تصاعدی مصرف برق در استان، گفت: برق مشترکان بدمصرفی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، با اخذ مجوز از دادستانی قطع می‌شود.
منصور کشاورزیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۹۲ طرح آب و فاضلاب روستایی در این استان با ۲۲۰ میلیارد ریال ردیف اعتباری در دست اجرا است.
رضا ممتحن مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان روز شنبه گذشته در نشست با خبرنگاران گفت: ۶۵۰ میلیارد ریال به مؤسسه‌های درمانی و تشخیصی استان طرف قرارداد با بیمه سلامت بابت هزینه ارائه خدمات درمانی پرداخت شده است.
سید مسعود رضایی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان روز شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: طرح فیبر نوری با هدف توسعه و رونق کسب و کارهای اینترنتی در ۳۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان در دست اجرا است.
سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: میزان خسارت ناشی از وقوع برف، آب‌گرفتگی و طوفان به بخش‌های کشاورزی از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا بیست و نهم فروردین‌، ۶۳۹ میلیارد و ۱۵۵ میلیون ریال برآورد می‌شود.
فاطمه سعیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه روز پنجشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: بزرگترین طرح پرورش شترمرغ استان سمنان در شهرستان سرخه با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.
رحمت الله کاشی مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روز دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: مجوز تأسیس نخستین زنجیره یکپارچه زعفران در این استان صادر شده و محل استقرار این زنجیره در شهرستان شاهرود است.

اجتماعی
محمدحسین همتی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان سمنان، روز پنجشنبه در نشست مشترک کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر و روانگردان‌ها و شناسایی اموال قاچاقچیان به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر گفت که ۳۶ نفر در این استان بر اثر سوء مصرف موادمخدر در سال ۹۷ جان خود را از دست دادند.
سعید هژبری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان، روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و بهره برداری از طرح‌های ورزشی نیمه تمام در استان نیاز است.
نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: یک هفتم از جمعیت استان یعنی حدود ۱۰۱ هزار و ۴۲۷ نفر تحت پوشش برنامه پزشک خانواده هستند.
اسفندیار عزیزی مدیرکل انتقال خون استان سمنان عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: با فرا رسیدن فصل گرما و شروع سفرهای تابستانی نیاز به مراجعه مردم و اهدای خون در سمنان بیشتر احساس می‌شود.
سعید هژبری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه گفت: ۲۵۰ میلیارد ریال سال ۹۷ در استان برای مدرسه سازی هزینه شد که ۱۱۰ میلیارد ریال از آن از سوی مشارکت خیران بود.
محمود باهنر مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه در سالن جلسات دادگستری کل این استان گفت: ۵۲ درصد پست‌های سازمانی در این اداره کل، به دلیل صادر نشدن دستور جذب نیرو، خالی است.
سید محسن مظهری رئیس کل دادگستری استان سمنان، روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه در سالن جلسات دادگستری کل استان گفت: ۹۴ درصد ابلاغ اوراق قضائی، رسیدگی و ارائه احکام از سوی دادگستری استان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
ولی الله عبدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه در سالن جلسات دادگستری کل استان گفت: ۵۸ هزار سند مالکیت و ۳۰۵ هزار سند رسمی در سال ۹۷ در استان صادر شد.
محمدشریف ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز سمنان روز یکشنبه در نشست خبری به مناسب گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: ۲۹ هزار مورد پرونده قضائی در سال ۹۷ در دادسراهای استان سمنان ثبت شد.
رضا محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: هفت هزار و ۱۸ مورد پرونده در ارتباط با کم و گران فروشی سال ۹۷ در این نهاد تشکیل شد.
افتتاح دومین دفتر خدمات الکترونیک قضائی شهرستان شاهرود، روز پنجشنبه با حضور رئیس کل دادگستری استان سمنان با هدف ارائه ۱۸ خدمت الکترونیک قضائی و نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضائی دامغان با ارائه ۱۲ خدمت قضائی در شهرستان دامغان، از دیگر خبرهای مهم قضائی استان سمنان در هفته گذشته بود.
سرهنگ سیدرضا علوی فرمانده انتظامی شهرستان دامغان شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برخورد یک دستگاه پراید و کامیون در محور دامغان-جندق، یک فوتی و ۲ مجروح برجا گذاشت.
سرهنگ عبدالله حسنی جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهارداشت: ۲ مرد و یک زن سابقه دار با اعتراف به ۸۱ فقره سرقت سیم و کابل به ارزش ۲ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال در شهرستان دامغان دستگیر شدند.
سرهنگ محمد فوادیان فرمانده انتظامی شهرستان گرمسار روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: پنج هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق بارگیری شده از یک واحد صنعتی در شهرستان گرمسار استان سمنان کشف شد.
سرگرد احمدحاج پروانه فرمانده انتظامی شهرستان میامی روز پنجشنبه به خبرنگاران در میامی اظهارداشت: دو فردی که با عنوان جعلی کارمند ارشد صدا و سیما دست به کلاهبرداری می‌زدند دستگیر شدند.
کشف ۱۶۷ رأس دام قاچاق از ۲ دستگاه کامیون در شهرستان شاهرود، کشف ۷۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق ذخیره شده در یک شرکت صنعتی شهرستان گرمسار و کشف و ضبط چهار هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت گازوئیل قاچاق روز شنبه در منطقه قهاب رستاق دامغان از یک دستگاه کامیونت، از دیگر خبرهای مهم نیروی انتظامی استان سمنان در هفته گذشته بود.

علمی
امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان روز شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: طبق آخرین سرشماری، تعداد گورخران ایرانی در پارک ملی خارتوران در شرق این استان ۲۱۰ رأس است، ولی نتیجه سرشماری جدید نیمه تابستان ۹۸ اعلام می‌شود.

فرهنگی
مصطفی یغمائیان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان روز پنجشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: چهار اثر میراث ناملموس استان سمنان در فهرست آثار ملی ثبت شد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: طرح تابستانی «نشاط معنوی» با هدف برنامه ریزی به منظور غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در ۲۰ امامزاده استان سمنان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا صابریان مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان روز شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یک هزار و ۸۰۰ خواهر طلبه فارغ التحصیل از مدرسه‌های علمیه در استان سمنان مشغول تبلیغ دین هستند.
میزبانی سمنان از سه شهید گلگون کفن دوران دفاع مقدس همزمان با شهادت امام جعفر صادق، برگزاری بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان سمنان شامگاه چهارشنبه در شهر سمنان با حضور جمعی از خیران نیک اندیش و مسؤولان، به روی صحنه رفتن نمایش سیاه بازی «ننه گل ممد» از نهم تیرماه امسال در سالن تئاتر شهر مجتمع کومش سمنان به مدت هشت روز، برپایی نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «آسوده باش، من ملکه‌ام» در حوزه هنری استان سمنان، برپایی نمایشگاه خوشنویسی «دستخط ۴» شامگاه شنبه در گالری اصلی مجتمع فرهنگی هنری کومش با آثاری از استادان بزرگ خوشنویسی ایران، برپایی نمایشگاه نقاشی محسن پازوکی با عنوان «یاد ایام» در گالری سیمرغ مجتمع فرهنگی کومش و راهیابی فیلم کوتاه «مرهم» ساخته سبحان میناوی به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان استان سمنان به فستیوال فیلم سازان انگلستان (شبکه فیلمسازان جهانی) از مهمترین خبرها و رویدادهای فرهنگی و هنری استان سمنان در هفته گذشته بود.

ورزش
حسین زیاری سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان سمنان عصر دوشنبه در اولین نشست کمیته رسانه و ورزش شهرستان سمنان گفت: جشنواره ورزشی ویژه خبرنگاران شهرستان به مناسبت هفدهم مرداد روز خبرنگار برگزار می‌شود.

۷۴۰۸/‏ ۷۳۴۲

برچسب‌ها