۹ تیر ۱۳۹۸، ۸:۰۰
کد خبر: 83373948
T T
۰ نفر
میانگین دمای هوا در استان خراسان رضوی کاهش یافته است

مشهد- ایرنا- مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین دمای هوا در تمام مناطق این استان طی سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته کاهش داشته است.

محسن عراقی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین دمای هوا در این استان از مهر ماه پارسال تاکنون ۱۳ درجه سانتیگراد گزارش شده که نسبت به مدت مشابه قبل یک درجه کاهش یافته اما نسبت به میانگین بلند مدت تغییری نداشته است.
وی بیشترین کاهش دما طی این مدت را مربوط به کاشمر دانست و اظهار داشت: میانگین دما در این شهرستان طی مدت یاد شده بیش از یک درجه کاهش داشته است.

وی گفت: بیشترین کاهش میانگین دما در استان خراسان رضوی طی سال زراعی جاری نسبت به دوره بلند مدت نیز در شهرستان های بردسکن و بجستان با شش دهم درجه گزارش شده است.

عراقی زاده از کاهش هشت دهم درجه ای دمای هوای شهر مشهد طی سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته خبر داد و افزود: میانگین دمای مشهد نسبت به دوره آماری بلند مدت پنج دهم درجه افزایش داشته است.
استان خراسان رضوی دارای تابستان گرم و زمستان به نسبت سرد است و میانگین درجه حرارت سالانه از شمال به جنوب افزایش می یابد.

میانگین سالانه دمای استان خراسان رضوی حدود ۱۵.۸ درجه سلسیوس می باشد.

۳۰۲۷ / ‏‬ ۶۰۵۳

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha