۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۱۰
کد خبر: 83374120
T T
۱ نفر
پوتین و بن سلمان برگسترش همکاری در حوزه انرژی تاکید کردند

مسکو - ایرنا - رئیس جمهوری روسیه و ولیعهد عربستان سعودی در حاشیه اجلاس جی 20 با یکدیگر دیدار و بر گسترش روزافزون روابط در تمام حوزه ها مخصوصا حوزه انرژی و سرمایه گذاری خارجی تاکید کردند.

به گزارش روز شنبه دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین در دیدار با محمد بن سلمان افزود: ما در یک فضای خوب، روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی را مورد بررسی قرار می‌دهیم و روسیه با توجه به میزبانی عربستان برای دور بعدی نشست گروه ۲۰ در ریاض، آمادگی خود را برای کمک به عربستان در این زمینه اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: من به دعوت پادشاه عربستان سعودی، پاییز امسال به عربستان سفر خواهم کرد و معتقدم که این سفر، فرصت دیگری برای گفت و گو با مقامات عربستان و بررسی چگونگی کار مشترک ما در بازارهای انرژی جهان ایجاد خواهد کرد چرا که هر دو طرف به نتایج مثبت همکاری‌ها در این حوزه میان مسکو و ریاض پی برده اند.

محمد بن سلمان آل سعود، ولیعهد عربستان سعودی نیز در این دیدار گفت: ما همواره از دیدن شما (پوتین) خوشحال می‌شویم ضمن اینکه روابط ما در سال‌های اخیر در بخش دوجانبه نه تنها در عرصه سیاسی بلکه در حوزه‌های اقتصادی، نظامی، فرهنگی و امنیتی نیز به صورت پایدار در حال توسعه است.

وی با ابراز امیدواری برای برگزاری دیدارهای بیشتر با رئیس جمهوری روسیه، اظهار داشت: گسترش روزافزون روابط و دیدارها باعث توسعه بیشتر همکاری‌ها در تمامی حوزه‌ها خواهد شد ضمن اینکه من معتقدم اعتماد متقابل به وجود آمده میان روسیه و عربستان به نفع دو کشور خواهد بود.

چهاردهمین نشست سران گروه ۲۰ دیروز جمعه در شهر اوزاکا ژاپن آغاز شد و امروز پایان یافت، این نشست‌ها از سال ۲۰۰۸ یعنی زمانی که این رهبران برای بحث درباره واکنش به بحران مالی جهانی یک جلسه اضطراری تشکیل دادند، تاکنون هر ساله برگزار شده است.

نمایندگان کشورهای گروه ۲۰ از این نشست دو روزه در اوزاکا برای بحث درباره تجارت، نوآوری فناورانه و تغییرات آب و هوایی و موضوعات دیگر استفاده خواهند کرد این نشست در حالی برگزار می‌شود که اصطکاک بین آمریکا و چین بر اقتصاد جهانی سایه افکنده است و از طرف دیگر روسیه و آمریکا نیز دیگر پیمانی برای منع استقرار موشک‌های هسته‌ای کوتاه و میان برد در اطراف یکدیگر ندارند.

نشست سران گروه ۲۰ هر سال به منظور فرصتی برای دیپلماسی سطح بالا عمل می‌کند بسیاری از کشورها ترتیبی داده‌اند تا رهبرانشان در حاشیه این نشست گفت و گوهای رو در رویی داشته باشند.

گروه ۲۰ با حضور کشورهای قدرتمند اقتصادی، ۸۵ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارد. این گروه شامل، آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، عربستان سعودی، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و مکزیک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha