۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۸
کد خبر: 83374766
T T
۰ نفر
کره شمالی، ترامپ را به ازسرگیری آزمایش‌های هسته‌ای تهدید کرد

تهران- ایرنا- سخنگوی رهبر کره شمالی در اروپا گفت: آمریکا تا پایان سال فرصت کاهش تحریم‌ها دارد در غیراینصورت پیونگ‌یانگ آزمایش‌های سلاح‌های هسته‌ای خود را از سر خواهد گرفت.

«آلجاندرو دو بنوس» بامداد امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری آل بی سی (LBC) انگلیس گفت: کره شمالی خواهان صلح است اما برای آن التماس نمی‌کند.

دوبنوس در ادامه افزود: پیونگ‌یانگ هیچ گونه تجهیزات هسته‌ای تا کنون آزمایش نکرده است و ما در مقابل فشار جامعه بین‌الملل تونل‌های هسته‌ای خود را برچیده‌ایم و در اجساد صدها نیروی آمریکایی کشته شده در جنگ کره را به واشنگتن بازگردانده‌ایم.

نماینده ویژه وزارت خارجه کره شمالی خاطر نشان کرد، ما در حال اجرای تعهدات خویش هستیم اما این آمریکا است که تاکنون هیچ علاقه‌ای از خود برای ازسرگیری مذاکرات نشان نداده است.

سخنان نماینده ویژه وزارت خارجه کره شمالی در حالی بیان می‌شود که رئیس جمهوری آمریکا دقایقی پیش در منطقه غیرنظامی دو کره موسوم به «دی‌ام زد» واقع در نقطه صفر مرزی، با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار کرد.

به گزارش یونهاپ، قرار است دیدار ترامپ با کیم به‌صورت کوتاه برگزار شود احتمال اینکه این دیدار به‌صورت سه جانبه و با حضور «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی برگزار شود هم وجود دارد.

رئیس جمهوری آمریکا صبح روز گذشته (شنبه) در ژاپن توئیت کرد مایل است در سفرش به کره جنوبی، در مرز بین دو کره، حتی اگر برای فقط دو دقیقه هم که باشد با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ملاقات کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha