سید کمال الدین میرجعفریان روز یکشنبه در نشست مشترک کمیته اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی و شورای ترافیک خراسان جنوبی که با حضور رئیس پلیس راه کشور برگزار شد افزود: از شاخص های موجود تخصیص اعتبار به راه ها نتیجه ای برای خراسان جنوبی حاصل نمی شود.
وی اظهار داشت: اگر براساس این شاخص ها برنامه ریزی ادامه داشته باشد همچنان شاهد نواقص و کاستی ها در استان هایی چون خراسان جنوبی با ۱۵۱ هزار کیلومتر مربع و جمعیت ۷۶۰ هزار نفری خواهیم بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین در شهرهای پر جمعیت هزینه چندین برابری برای دولت ایجاد می شود که دور از هدف برای این سیستم است.
وی با بیان اینکه باید آیتم های جایگزین برای ترمیم این موضوعات مشخص شود اضافه کرد: از این طریق در سازمان برنامه و بودجه کمک میشود که بتوانیم در زمینه شریانی شدن جادهها از منابع دولتی و خصوصی اعتبارات را جذب کنیم.
میرجعفریان گفت: خراسان جنوبی ظرفیت بالایی در ترانزیت کالا و مسافر داشته که اگر زیرساختها فراهم شود، هم استان و هم کشور نفع می برد.
وی افزود: اگر در سیستم برنامه ریزی کلانگری انجام شود می توان از اتکا به درآمد نفتی به سمت درآمدهایی از محل زیرساخت های حمل و نقل پیش برویم که سهم بیشتری در تولید ناخالص ملی دارد.
معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به موقعیت ایران در مسیر کریدورهای شمال، جنوب و شرق و غرب گفت: اگر بتوانیم این ظرفیت را در استان ها ایجاد کنیم، تردد بار کانتینری از اقیانوس هند به دریای خزر انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: از عایدات کلی این مهم نیز درآمد برای کشور ایجاد می شود که نیازمند برنامه ریزی کلان است تا خراسان جنوبی نقش خود را در کشور ایفا کند.
میرجعفریان گفت: کمیسیون ماده ۲۳ یک ظرفیت قانونی است که در تامین بخشی از اعتبارات موثر است و باید عزم ملی برای بازنگری شاخص های آن از جمله میزان تردد ایجاد شود.
وی با اشاره به لزوم ایجاد سامانه های الکترونیکی بیان کرد: باید اعتقاد قلبی داشته باشیم که حتماً با حضور فیزیکی نمی توان موضوعات ترافیکی را مدیریت کرد لذا زیرساخت های الکترونیکی با دید فرابخشی و ملی در کاهش تصادفات و ایجاد ایمنی و اعتماد برای مردم به آن نگریسته شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی خواستار ارتقابخشی ظرفیتهای جادهای شد و افزود: خراسان جنوبی دارای معادنی عظیم و بالقوه بوده که با ترددهای جادهای توجیه اقتصادی ندارد و نیازمند اقدامات ریلی است.
وی با تاکید بر اهمیت همکاری رسانهها در فرهنگ سازی و کاهش حوادث جادهای گفت: دستگاه های آموزشی هم باید همچون طرح پلیس همیار به دنبال روش های جدید در بحث فرهنگ سازی باشند که لازم است طرحی برای این منظور از سوی پلیس ارایه شود.
۹۸۹۳*۳۰۲۸
بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: شاخص های تخصیص اعتبار به راه ها نیازمند بازنگری است و نظام برنامه ریزی با توجه به مسایل کارشناسی طوری عمل کند که تخصیص منابع بر مبنای جمعیت، حمل و نقل و نرخ تردد بازنگری شود.
اخبار مرتبط
-
معاون استاندار خراسان جنوبی: تحلیل تصادفات مهم است
بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تحلیل نوع تصادفات مهم…
-
ارتقای بخش حمل و نقل محور توسعه خراسان جنوبی است
بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: حمل و نقل از مهمترین…
-
۲ هزار دوربین در راه های کشور نصب می شود
بیرجند - ایرنا - رئیس پلیس راه کشور گفت: مرحله دوم نصب دوربین های ثبت تخلف در جاده های کشور…
نظر شما