مشکلی در ارسال سوابق تحصیلی دانش‌آموزان به سنجش وجود ندارد

تهران- ایرنا- رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: مشکلی در ارسال سوابق تحصیلی دانش‌آموزان به سازمان سنجش برای اعمال در نتیجه نهایی کنکور سراسری سال ۹۸ وجود ندارد.

«خسرو ساکی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره ادعای برخی از دانش آموزان مبنی بر ارائه اشتباه اطلاعات تحصیلی آنها به سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: امکان اشتباه در هیچ‌کدام از اطلاعات شخصی و تحصیلی دانش آموزان هنگام اعلام نتایج وجود ندارد و این ادعا یک فرض محال است.

«برخی دانش آموزان و خانواده‌ها در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی ادعا کردند که رشته تحصیلی آنها در سامانه سازمان سنجش به عنوان مثال به جای رشته علوم انسانی، رشته علوم و معارف اسلامی درج شده است.»

وی افزود: هر دانش آموز یک شماره ملی و دانش آموزی از کلاس اول ابتدایی دارد که براساس آن برای همیشه این اطلاعات در سامانه‌های دانش آموزی محفوظ می ماند و حتی سال ها پس از تحصیل هم می توان این سوابق و ریز نمرات را استعلام گرفت.

ساکی خاطر نشان کرد: همچنین افرادی که تحصیل آنها به دوران ماقبل الکترونیکی شدن اطلاعات بازمی گردد، می توانند با مراجعه به دفاتر آموزش و پرورش محل و مدرسه محل تحصیل مراجعه کرده و ریزنمرات و اطلاعات تحصیلی خود را بدست آورند.

وی ادامه داد: اشتباه در معرفی اطلاعات فردی به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست چرا که با الکترونیکی‌شدن کارها، خطای انسانی معنا ندارد.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش همچنین اعلام کرد: نتایج امتحانات نهایی ۶۷۸ هزار و ۹۵۵ دانش‌آموز ۲۰ تیرماه به منظور اعمال در نتیجه کنکور سراسری به سازمان سنجش ارسال می‌شود.
وی با بیان اینکه دانش آموزان از پنجم تیر و با اعلام نتایج امتحانات می‌توانستند نسبت به نمرات خود اعتراض کنند، تصریح کرد: نتایج تجدیدنظر به اعتراضات دانش آموزان امروز ۱۰ تیرماه اعلام شد.

همچنین روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که داوطلبان برای برطرف کردن مشکلات کارت های ورود به جلسه کنکور سراسری ۹۸ به باجه های رفع نقص مراجعه کنند./‏

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha