وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به امارات سفر کرد

تهران- ایرنا- «یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی برای نخستین بار به امارات متحده عربی سفر کرده است.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با تأیید سفر کاتس به امارات، بدون ذکر جزئیات اعلام کرد که وی با یک مسؤول بلندپایه اماراتی دیدار و آخرین تحولات منطقه، روابط تل آویو و ابوظبی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

این وزارتخانه اضافه کرد: ایران از دیگر موضوعاتی است که کاتس را به ابوظبی کشاند.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز در همین پیوند در صفحه توییتری خود نوشت: این سفر، یک گام رو به جلو در روابط اسرائیل با کشورهای منطقه است.

وی اضافه کرد: همکاری با نتانیاهو را برای عملی شدن سیاست عادی سازی روابط (با کشورهای عربی) با جدیت ادامه می‌دهم.

رسانه‌های صهیونیستی نیز اعلام کردند که سفر کاتس به ابوظبی با هدف همکاری اقتصادی تل آویو و ریاض و موضوع زیرساخت‌های راه آهن سرزمین‌های اشغالی به کشورهای حوزه خلیج فارس انجام گرفته است.

تارنمای روزنامه صهیونیستی "معاریف" نخستین رسانه‌ای بود که فاش کرد؛ کاتس وزیر خارجه دولت تل آویو شب گذشته (یکشنبه شب) به ابوظبی رفته است.

بر اساس تصویری که تارنمای این نشریه در توئیتر خود به اشتراک گذاشته، کاتس را نشان داده است که در کنار مسجد شیخ زائد در ابوظبی عکس گرفته است.

کاتس آذرماه ۹۶ در مقام وزیر حمل و نقل و اطلاعات رژیم صهیونیستی وقت از پروژه خط آهن فلسطین اشغالی به اردن، عربستان و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس خبر داده و گفته بود: " قرار است، این خط راه آهن حیفا را به بندر "بیسان" (اردن) و آنجا را به گذرگاه زمینی میان فلسطین اشغالی و اردن وصل کند.

دولت نتانیاهو در ماه‌های اخیر از موفقیت تل آویو در خصوص عادی سازی روابط با کشورهای عربی بویژه حاشیه نشینان خلیج فارس سخن گفته است.

سفر کاتس به امارات یک هفته پس از برگزاری نشست اقتصادی منامه در بحرین صورت می‌گیرد که بسیاری از تحلیلگران، هدف اصلی آن را زمینه سازی برای اعلام "معامله ننگین قرن" و عادی سازی روابط عرب‌های حاشیه خلیج فارس با اسرائیل اعلام کرده‌اند.

کنفرانس دو روزه بحرین، چهارم و پنجم تیرماه با عنوان جعلی"صلح برای رونق و شکوفایی اقتصادی" و در سایه تحریم گروه‌های مختلف فلسطینی و اعلام خشم مردم کشورهای اسلامی و عربی برگزار شد.

سفر کاتس به امارات متحده عربی، دومین سفر یک مقام رسمی کابینه صهیونیستی در یک سال گذشته است. پیش از وی "میری ریگو" وزیر ورزش رژیم صهیونیستی آبان ماه گذشته به امارات رفت؛ اقدامی که اعتراض مردم امارات را در پی داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha