حمید رضا حمیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر الگوی جدید تردد اتوبوس های درون شهری (چند پایانه ای به جای تک پایانه ای) شهر زنجان در حال اجراست و همانند سایر طرحها در ابتدای کار با اشکالاتی همراه بود.
وی اظهار داشت: این الگو بر پایه یک منطق علمی بسیار قوی پایه ریزی شده بنابراین در کارایی آن تردیدی وجود دارد و میتوان گفت موفقیت این کار تردد را تضمینی است.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: ایده این الگو در اوایل مهر ماه سال ۹۶ یعنی حدود یک ماه بعد از شروع به کار شورای شهر مطرح و یکم آبان همان سال نیز در قالب مقالهای به ابعاد مختلف آن پرداخته شد.
وی اضافه کرد: پس از طرح این ایده مشاور طرح ساماندهی خطوط اتوبوسرانی که از مدتها پیش در حال باز طراحی خطوط اتوبوس رانی بود دعوت شد و ایده جدید تشریح شد تا بر مبنای ساختار پیشنهادی طراحی خود را انجام دهد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: در جریان تهیه طرح پیشنهادات خوبی از ناحیه مدیریت ترافیک و مسئولان متولی در موضوع یاد شده پیشنهاد شد که تأثیر بسیار خوبی در تکامل طرح داشت که یکی از این موارد ایجاد خط ویژه اتوبوس بود.
وی اظهار داشت: فکر و ایدهی الگوی جدید تردد بسیار ارزشمند بود، پذیرش و ریسک اجرای این کار نیز بسیار شجاعانه ای بود که شهردار و اعضای شورا آن را پذیرفتند و مدیریت استان و شهرستان نیز پشتیبانی ویژه ای از این طرح داشتند.
حمیدی افزود: بی شک انجام پروژهای با این ویژگیها و با این میزان ریسک در شهر زنجان بی سابقه بوده بدون اغراق سختی انجام آن نیز دهها برابر بیشتر از ساخت پل و اجرای پروژه بزرگ سبزه میدان است.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان برای تحقق این طرح مهم شهری در مقابل این اقدامات انجام گرفته از شهروندان زنجانی خواست همکاری و شکیبایی لازم را داشته باشند، زیرا، در نهایت خود آنان هستند که از مزایای آن بهره مند خواهند شد.
وی خاطر نشان کرد: هر چند نامهربانیها، قضاوتهای غیر منصفانه و مقاومتهای زیادی در مقابل این طرح شکل گرفت و سختیها و فشارهای زیادی را تحمیل کرد، اما اطمینان از کارایی این الگو و رضایتمندی مردم پس از تثبیت آن این فشارها را قابل تحمل کرد.
به گزارش ایرنا، در طرح جدید الگوی تردد تعداد فقط ۱۰ اتوبوس وارد هسته مرکزی شهر میشود که پیش از این ۱۴۶ اتوبوس وارد بافت مرکزی شهر میشد.
بر این اساس تعداد کل اتوبوسها در طرح جدید از ۱۴۶ به ۱۱۰ اتوبوس کاهش یافته و ۳۶ اتوبوس فرسوده از رده خارج شده است.
کاهش تعداد اتوبوسها به دلیل استفاده بهینه از ظرفیت اتوبوسها و معابر در طرح جدید است.
۹۶۴۶/ ۸۰۶۸
نظر شما