۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۱۳
کد خبر: 83378748
T T
۰ نفر

وزیر دفاع آلمان رییس کمیسیون اروپا می شود

۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۱۳
کد خبر: 83378748
وزیر دفاع آلمان رییس کمیسیون اروپا می شود

تهران - ایرنا - «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا از ریاست «اوزولا فون درلاین» وزیر دفاع آلمان بر کمیسیون اروپا و جایگزینی وی با «ژان کلود یونکر» خبر داد.

به گزارش روز گذشته (سه شنبه) خبرگزاری رویترز از برلین، وزیر دفاع آلمان که متحد نزدیک «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور است، ریاست بازوی اجرایی اتحادیه اروپا (کمیسیون اروپا) را برعهده می گیرد.

همچنین قرار است «کریستین لاگارد» رئیس کنونی صندوق بین المللی پول، ریاست بانک مرکزی اروپا را عهده دار شود.

دیگر نامزدهایی که بحث ریاست آنها مطرح است، «چارلز میچل» نخست وزیر بلژیک به عنوان جانشین احتمالی توسک (رئیس شورای اروپا) و «ماروس سوکوویچ» دیپلمات و سیاستمدار اسلواکی در سمت رئیس اتحادیه اروپا در امر سیاست خارجی هستند.

در پی برگزاری انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا در خرداد سال جاری، جنگ قدرت برای تصاحب مناصب آن آغاز شد.

سران اروپایی در انتخاب نامزدهای سمت‌های ریاست کمیسیون و شورای اروپا باید وابستگی سیاسی، جغرافیا، جمعیت و جنسیت را مد نظر قرار می دادند.

از نگاه تحلیلگران بین‌المللی، با توجه به تنوع حضور گروه‌های میانه‌رو و راست افراطی در پارلمان اتحادیه اروپا، در این دوره شاهد وضعیت پرتنشی در آینده سیاسی و اقتصادی قاره سبز خواهیم بود.

طبق قوانین اروپا، در تصمیم‌گیری برای تعیین رئیسان پست‌های کلیدی همچون کمیسیون و شواری اروپا در پارلمان، باید اکثریت اعضا (دستکم ۲۱ کشور که ۶۵ درصد جمعیت کل اروپا را نمایندگی کنند) موافقت داشته باشند.



اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha