۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۴۲
کد خبر: 83380489
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خادمان حرم حضرت معصومه(س) وارد بندرعباس شدند

۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۴۲
کد خبر: 83380489
خادمان حرم حضرت معصومه(س) وارد بندرعباس شدند

بندرعباس- ایرنا- آیین استقبال از کاروان خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه (س) عصر چهارشنبه با حضور جمعی از مسوولان استانی و خانواده‌های شهدا در فرودگاه شهدای پرواز ۶۵۵ هما (بندرعباس) برگزار شد.

برنامه‌های ویژه دهه کرامت از شامگاه ۱۲ تیر همزمان با شب میلاد کریمه اهل بیت (س) با استقبال از کاروان خدام حرم مطهرش در بندرعباس آغاز شد.

این کاروان در مدت شش روزحضور در هرمزگان با مردم میناب، سیریک و جاسک دیدار می‌کنند.

همچنین در این مدت آیین‌ها و جشن‌های ویژه دهه کرامت با حضور مردم و دلدادگان به معارف اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

کاروان خادمان حرم فاطمی در این مدت در قالب برنامه های شکوفه‌های نور (جشن میلاد)، دلدادگان کریمه (غبار روبی مزار شهدا)، آرام جان (عیادت از بیماران) به رسم ادب (دیدار با خانواده شهدا و جانبازان)، نسیم کرامت (حضور در مناطق محروم)، یاران آفتاب (حضور در بقاع متبرکه)، پیام رهایی (حضور در زندان ها و مراکز اصلاح و تربیت) و بزم نور (جشن های مردمی دهه کرامت) در جمع عاشقان اهل بیت (ع) حضور می‌یابند.

برگزاری جشن دختران آفتاب در مسجد، هیات‌های مذهبی، کانون های فرهنگی و بوستان‌ها امشب و فرداشب برگزار می‌شود.

برپایی ایستگاه کریمانه، تجلیل از دختران نمونه و هم‌نام حضرت معصومه (س) برپایی شب شعر و سرود و نمایش خیابانی بخشی از برنامه‌های جشن در شب ولادت حضرت معصومه (س) در بندرعباس و سایرشهرستان‌هاست.

آیین بزرگداشت دهه کرامت از شامگاه ۱۲ تیر همزمان با شب میلاد کریمه اهل بیت (س) با استقبال از کاروان خدام حرم مطهرش در بندرعباس آغاز و تا ۲۴ تیرماه همزمان با ولادت باسعادت امام هشتم (ع) ادامه می یابد.

دهه‌کرامت (اول ذی‌القعده) از روز پنج‌شنبه، ۱۳ تیرماه همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر با شعار «حضرت فاطمه‌معصومه (س)، جلوه کرامت و مهربانی» در سراسر کشور آغاز می‌شود.

شعار روز دوم مصادف با (۱۴ تیر ماه)، «در شادی اهل‌بیت (ع) شاد باشیم»، شعار روز سوم مصادف با ۱۵ تیر ماه «خدمت به مردم، لذت روحی نشاط معنوی» و شعار روز چهارم مصادف با ۱۶ تیرماه «رونق تولید، شادی و امید» انتخاب شده است.

روز پنجم دهه کرامت، همزمان با روز بزرگداشت امامزادگان، به نام «امامزادگان، ذخایر معنوی جامعه» نام‌گذاری شده است.

روز ششم دهه کرامت (۱۸ تیرماه) نیز همزمان با روز بزرگداشت شاه‌چراغ (ع)، ویژه‌برنامه‌ها با شعار «حضرت شاه‌چراغ (ع)؛ جلوه مودت و مقاومت» نام گرفته است.

روزهای هفتم، هشتم، نهم و دهم دهه کرامت (۱۹، ۲۰، ۲۱ و ۲۲ تیرماه) به ترتیب با عنوان «مساجد، پایگاه ترویج مشارکت اجتماعی»، «شهدا، الگوی جوانان در تحقق گام دوم انقلاب»، «عفاف و حجاب، گوهر خانواده مهدوی» و «تشکل‌های مردمی، پرچم‌دار خدمت کریمانه» نام‌گذاری شده است.

آخرین روز از دهه کرامت، همزمان با سالروز ولادت پر خیر و برکت ثامن‌الحجج، حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) در روز ۲۳ تیرماه (۱۱ ذی‌القعده) تمامی برنامه‌ها با شعار «امام هشتم؛ جلوه رأفت، محور وحدت» است.

۹۸۸۷ / ‏۶۰۴۸

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha