۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۵
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 83382668
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل پزشکی قانونی سمنان: حوادث کار ۲۸ درصد افزایش یافت

سمنان- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: حوادث ناشی از کار بهار ۹۸ با ۲۸ درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از ۶۷ مورد به ۸۶ مورد رسید.

مهدی نوروزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از تعداد ۸۶ مورد حادثه ناشی از کار در استان سمنان در سه ماهه نخست سال جاری ۸۲ مورد جرحی و چهار مورد منجر به فوت بود.

وی تاکید کرد: کاهش حوادث کار نیازمند رعایت اصولی ایمنی و آموزش به کارگران است که باید کارفرمایان به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: افزایش ۲۸ درصدی حوادث ناشی از کار در سمنان جدی و نگران کننده است و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای رفع این چالش تدابیر لازم را اتخاذ کند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش حوادث ناشی از کار آسیب عمدی جسمی از سوی کارگر است، ادامه داد: با بررسی کارشناسی از سوی کارکنان پزشکی قانونی، در صورت محرزشدن عمد در آسیب جسمی، مراتب به کارفرما و مراجع قضائی گزارش می‌شود.

نوروزی تصریح کرد: به صفر رساندن حوادث ناشی از کار در استان سمنان شدنی است و با فرهنگ سازی فعالیت اصولی نحوه کار در واحدهای تولیدی می‌توان این چالش را برطرف کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: بخش قابل توجهی از حوادث ناشی از کار در بخش معدن استان است که با رعایت ایمنی و مسائل تخصصی و فنی می‌توان آسیب و خسارت‌ها را به حداقل رساند.

از ابتدای فروردین ۹۷ تا خرداد ۹۸ تعداد ۲۲ هزار و ۶۹۶ نفر برای معاینه‌های پزشکی به مراکز پزشکی قانونی استان سمنان مراجعه کردند.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

برچسب‌ها

اخبار مرتبط