۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۲
کد خبرنگار: 1020
کد خبر: 83382828
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰ درصد از کارگاه های تولیدی چهارمحال و بختیاری استاندارد است

شهرکرد- ایرنا- مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری از استاندارد بودن بیش از ۹۰ درصد از کارگاه های صنعتی و تولیدی استان خبر داد.

عبدالله نظری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، از صدور گواهی استاندارد برای بیش از ۷۰۰ مواد تولیدی در استان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس مصوبات یکصد و هفتمین اجلاس شورای عالی استاندارد، مدت اعتبار پروانه کاربرد علامت استاندارد شامل استاندارد اجباری و تشویقی ۳ سال است.
وی از صدور بیش از ۵۹ گواهینامه تأیید ایمنی و عملکرد آسانسور در سه ماه نخست امسال در استان خبر داد و گفت: آسانسورهای مجتمع های مسکونی و تجاری فاقد ایمنی و استاندارد در تأیید شناسنامه ساختمان و پایان کار شهرداری از فعالیت آنها جلوگیری و اعمال قانون خواهد شد.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری، از شناسایی و ارزیابی ایمنی بیش از ۴۰ مرکز بازی کودکان در تفرجگاه‌ها، بوستانها و پاک های این استان در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: استفاده از وسایل بازی غیر استاندارد و فاقد ایمنی کودکان در پارک و بوستان ممنوع است.
وی بیان کرد: بازرسی‌های این اداره کل به صورت دوره‌ای از زمان ساخت پارک و شهربازی، نصب تجهیزات و پیش از بهره برداری وسایل بازی بصورت مستمر صورت می‌گیرد.
نظری، با اشاره به توزیع و فروش کالاهای فاقد علامت استاندارد و نیز فاقد آدرس محل تولید در مراکز عرضه و توزیع کالای استان، از مردم خواست؛ در صورت مشاهده کالاهای فاقد علامت استاندارد، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ گزارش دهند.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری از تمدید و صدور ۹۱ پروانه استاندارد در سه ماهه نخست امسال در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۳ مورد صدور پروانه استاندارد و ۷۸ مورد تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده‌های تولیدی در زمینه‌های صنایع غذایی، کشاورزی، شیمیایی، مصالح ساختمانی ثبت شده است.
نظری تاکید کرد: مطابق ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران هر گاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی دارد.

۶۱۹۹/‏۲۰۹۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha