۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۱۳
کد خبرنگار: 1020
کد خبر: 83383504
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۱۲ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری صادر شد

شهرکرد- ایرنا- مدیر گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: افزون بر ۸ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش ۱۲ میلیون دلار طی سه ماه نخست سال جاری از این استان به خارج از کشور صادر شد.

اسماعیل الله دادی روز شنبه در جمع خبرنگاران، کالاهای صادراتی این استان را شامل؛ لوازم خانگی، مصنوعات پلاستیکی، مغز بادام، ماشین آلات و دستگاههای برقی و مصنوعات فلزی به کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، افغانستان، آمریکا و ایتالیا اعلام کرد.
وی همچنین واردات کالا به استان طی سه ماه نخست امسال را افزون بر ۵ میلیون دلار برآورد و تصریح کرد: بخش عمده واردات کالا به استان ماشین آلات و دستگاههای برقی و مصنوعات فلزی بوده است.

مدیر گمرک چهارمحال و بختیاری تعداد پرونده‌های قاچاق کالای شناسایی شده طی سال جاری این استان را ۶۲ فقره به ارزش ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: لوازم آرایشی، موادغذایی و موتورسیکلت از عمده کالاهای قاچاق کشف شده گزارش شده است.

الله دادی، با اشاره به اجرای طرح تشویق و ارائه تسهیلات ویژه برای ۵ واحد صنعتی و تولیدی در قالب طرح ملی فعالان اقتصادی مجاز خوشنام و برتر در چهارمحال و بختیاری در سال جاری افزود: برای اجرای این طرح ملی در استان محدودیتی وجود ندارد.

به گفته وی، با تمهیدات اندیشیده شده از سوی دولت دوازدهم، در سال رونق تولید، واحدهای صنعتی و تولیدی بدون تخلف در سطح استان شناسایی و با ارائه تسهیلات ویژه از قبیل بسته های حمایتی صادرات، تخفیف گمرکی تا سقف ۵۰ درصد در گمرکات سراسر کشور، دریافت ضمانت نامه گمرکی به جای مبالغ نقدی با تنفس یک ساله در امر صادرات کالا مورد حمایت قرار می گیرند.

هم اینک حدود یکهزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است.

۶۱۹۹/‏۶۰۲۱

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha