۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۵
کد خبر: 83386699
T T
۰ نفر
دعوای احزاب حاکم آلمان به پارلمان اروپا کشیده شد

تهران - ایرنا - اختلاف احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات آلمان بر سر نامزدی «اورسولا فون در لاین» وزیر دفاع این کشور برای ایفای نقش کلیدی در کمیسیون اروپا، به پارلمان اروپا کشیده شده است.

اورسولا فون درلاین وزیر دفاع آلمان در حالی از سوی رؤسای کشورهای اروپایی برای احراز پست ریاست رئیس کمیسیون اروپا معرفی شده که این اقدام مخالفانی جدی در داخل آلمان دارد.
در همین رابطه «آنگرت کرامپ کارن باور» رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان به سوسیال دموکرات‌ها که اصلی ترین جبهه مخالفان را تشکیل می‌دهند، هشدار داده در صورت ادامه این مخالفت‌ها، فعالیت آنها در پارلمان اروپا دچار مشکل خواهد شد.
کارن باور در گفت وگو با شبکه دوم تلویزیون آلمان (زد دی اف - ZDF) بر لزوم حمایت گروه‌های سیاسی آلمان از نامزدی اورسولا فون در لاین در پارلمان اروپا سخن گفت.
وی در پاسخ به تهدید سوسیال دموکرات‌ها که گفته اند از این نامزدی حمایت نخواهند کرد، افزود: اگر نامزد آلمان‌ها برای ریاست کمیسیون اروپا به دلیل حمایت نشدن در پارلمان اروپا شکست بخورد، ضربه بزرگی به همکاری‌ها در درون دولت آلمان وارد می‌شود.
رئیس حزب دموکرات مسیحی همچنین احتمال پایان کار دولت ائتلافی آلمان با حضور سوسیال دموکرات‌ها را با ادامه این روند دور از ذهن ندانست.
وی در بخش دیگری از این گفت وگو، در خصوص درخواست آمریکا برای مشارکت نظامیان آلمانی در نبرد با تروریست‌ها در سوریه تاکید کرد که آلمان باید این مساله را بررسی کند زیرا این امر به منافع ملی آلمان نیز مربوط می‌شود اما در عین حال باید اهمیت چنین مشارکتی به مردم آلمان گوشزد شود.
«دونالد توسک» رئیس شورای اتحادیه اروپا روز جمعه بار دیگر خواهان انتخاب اورسولا فون در لاین به ریاست کمیسیون اروپا شد. این درخواست پس از آن مطرح شد که برخی انتخاب وزیر دفاع آلمان را برای سمت ریاست کمیسیون این اتحادیه که بازوی اجرایی آن است، مورد انتقاد قرار دادند.
توسک پس از سه روز گفت وگو بین ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا که در نهایت به توافقی برای تعیین رهبری جدید این اتحادیه منجر شد، در پارلمان از نمایندگان خواست تا از اورسولا فون در لاین حمایت کنند.
وی گفت: برای نخستین بار، ما به یک توازن جنسیتی کامل برای ریاست اتحادیه اروپا دست پیدا کرده‌ایم. اروپا فقط نباید درباره زنان صحبت کند بلکه باید آنها را انتخاب هم کند. امیدوارم که این مساله مورد تأیید پارلمان اروپا قرار گیرد.
علاوه بر وزیر دفاع آلمان که نامزد ریاست اتحادیه اروپا شده، برای مسئولیت امور خارجی اتحادیه اروپا نیز «جوسپ بورل» وزیر خارجه اسپانیا معرفی شده که این دو برای احراز این پست‌ها باید رأی اعتماد پارلمان اروپا را کسب کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha