۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۹:۳۴
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 83387339
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی شاگردان بسیاری را در مکتب اهل‌بیت تربیت کرد

قم – ایرنا – جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز دوشنبه با صدور پیامی ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله حسینی شاهرودی از علمای حوزه علمیه قم آورده است: این عالم، سال‌ها در حوزه‌های علمیه نجف و قم به ترویج معارف اهل‌بیت (ع) اهتمام داشته و شاگردان بسیاری را در این مسیر تربیت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در این پیام آمده است: خبر ارتحال فقیه عالیقدر حضرت آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی از فقها و علمای وارسته حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم حضرت آیت‌الله العظمی سید محمود حسینی‌شاهرودی (ره) موجب تأثر و تألم گردید.

این پیام حاکیست: ایشان از علمای برجسته‌ای بودند که سال‌ها در حوزه‌های علمیه نجف و قم به ترویج معارف اهل‌بیت (ع) اهتمام داشتند و شاگردان بسیاری را تربیت کردند.

در ادامه این پیام آمده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم ربانی را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و بیت شریف ایشان تسلیت عرض نموده، برای آن فقید سعید رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسالت می‌نماید.

مرحوم آیت‌الله حسینی شاهرودی، عمر خود را وقف ترویج علوم الهیه نمود

مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه به مناسبت ارتحال حضرت آیت‌الله حسینی‌شاهرودی پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است: ضایعه مولمه ارتحال عالم وارسته و مرجع عظیم الشأن حضرت آیت الله العظمی سید محمد حسینی شاهرودی موجب اندوه و تأثر جهان تشیع شد.

این پیام حاکیست: ایشان عمر با برکت خویش را در سایه‌سار مکتب اهل‌بیت (ع)، وقف ترویج علوم الهیه و تبلیغ معارف اثنی عشریه و تربیت شاگردان فراوان و خدمت به اسلام و مسلمین نموده و موجب آثار و باقیات و صالحات فراوان گردید.

در ادامه این پیام آمده است: مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه، ضمن تسلیت مصیبت وارده به رهبر معظم انقلاب و سایر مراجع عظام و علمای اسلام و بیت معزز، تعالی درجات ایشان و صبر جمیل و اجر جزیل برای بستگان را از ایزد منان مسألت دارد.

حضرت آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی از علمای حوزه علمیه قم عصر دیروز یکشنبه به علت ایست قلبی و در ۹۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

این عالم وارسته فرزند مرحوم آیت‌الله‌العظمی شاهرودی (از مراجع طراز نجف اشرف) بود.

آن شخصیت بزرگ ازلحاظ عدالت و تقوی و زهد و ورع و فقاهت زبانزد خاص وعام بودند و پس از فوت مرحوم آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی (قدس سره) سالهای متمادی زعامت دینی وعلمی ومرجعیّت عامّه حوزه‌های علمیه و جهان تشیّع را بر عهده داشتند.

پیکر این عالم برجسته فردا سه شنبه ۱۸ تیرماه، پس از تشییع در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده می‌شود.

۷۴۰۴/ ۱۱۷۵

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha