۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۲۳:۲۱
کد خبر: 83387496
T T
۰ نفر
فرمانده جدید نیروی دریایی آمریکا پیش از آغاز کار کناره‌گیری کرد

تهران – ایرنا – دریادار «ویلیام موران» که به عنوان فرمانده نیروی دریایی ارتش آمریکا معرفی شده بود، به دلیل رسوایی اخلاقی یکی از کارمندان سابق از تصدی این سمت کناره‌گیری و بازنشستگی خود را اعلام کرد.

به گزارش دوشنبه نیویورک تایمز، وزارت دفاع آمریکا تحت سرپرستی «مارک اسپر» اداره می‌شود و وزیر تاییدشده ندارد. بنابراین کناره‌گیری موران پنتاگون را برای یافتن نامزد جدید فرماندهی نیروی دریایی با مشکل مواجه کرده است.
موران در بیانیه‌ای که برای اعلام کناره‌گیری خود منتشر کرد به پرونده‌ای درباره ارتباطش با یکی از کارمندان سابقش اشاره کرد. در این بیانیه آمده است که این کارمند «متهم به رفتار نامناسب» است.
موران اشاره‌ای به نام این کارمند نکرد اما دو مقام وزارت دفاع آمریکا گفتند که این فرد «کریس سرولو» نام دارد و پیش تر مسئول روابط عمومی نیروی دریایی آمریکا بوده است. "سرولو" متهم است که سال ۲۰۱۶ در یک میهمانی کریسمس زنان همکار خود را مورد آزار و اذیت و تعرض جنسی قرار داده است.
یک مقام وزارت دفاع آمریکا به نیویورک تایمز گفت: ایمیل‌هایی که سرولو و موران رد و بدل کرده‌اند ارتباط عمیق آنها را آشکار کرده است.
سرولو اعلام کرد که مناسبات وی با موران صرفاً «استاد و شاگردی» بوده است و انصراف موران را «روزی غم‌انگیز برای نیروی دریایی» خواند.
موران گفته که به دلیل پرهیز از «کارشکنی و مانع‌تراشی در اجرای خدمات مهم» پرسنل نیروی دریایی و خانواده‌هایشان، کناره‌گیری می‌کند. قرار بود وی از ماه اوت آینده عهده‌دار سمتش جدید شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha