۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۹
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 83387833
T T
۰ نفر
سفیر پاکستان در آمریکا به ادامه بی اعتمادی میان دو کشور اذعان کرد

اسلام آباد - ایرنا - سفیر پاکستان در آمریکا در آستانه سفر رسمی «عمران خان» به واشنگتن بار دیگر به تداوم فضای بی اعتمادی میان دو کشور اذعان کرد و هدف از دیدار آتی نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهوری آمریکا را چیزی جز کمک به رفع بی اعتمادی ندانست.

به گفته مقامات پاکستانی عمران خان قرار است به دعوت دونالد ترامپ به آمریکا سفر کند و دیدار آنان سی و یکم تیرماه امسال در کاخ سفید انجام خواهد شد.

بی اعتمادی اسلام آباد و واشنگتن نسبت به یکدیگر با شروع کار دولت ترامپ بیشتر شد تا جایی که دونالد ترامپ مقام‌های پاکستانی را به دروغگویی و فریب کاری متهم کرده و مدعی شد که اسلام آباد در مبارزه با تروریسم همکاری صادقانه با واشنگتن نداشته است.

با این حال سفیر پاکستان در آمریکا امیدوار است که سفر آتی عمران خان می‌تواند به کاهش فضای بی اعتماد میان دو کشور کمک کند.

منابع خبری پاکستان روز سه شنبه نوشتند: «اسد مجید خان» طی گفت وگو با اصحاب رسانه در شهر شیکاگو گفت که نخست وزیر پاکستان قرار است در جریان سفر به آمریکا نقطه نظر این کشور درخصوص بسیاری از مسائل از جمله چالش‌های جدی پیش روی پاکستان و منطقه را بیان کند.

سفیر پاکستان خطاب به مقامات کاخ سفید گفت که آمریکایی‌ها باید به نگرش یکجانبه خود به روابط با اسلام آباد پایان دهند و باید دیدگاه‌های ما را نیز در نظر بگیرند.

تحولات مربوط به فرآیند صلح افغانستان، جدول زمان بندی کاخ سفید برای نهایی کردن پیمان به اصطلاح صلح با طالبان، اختلافات روز افزون واشنگتن با پکن، جنگ افروزی آمریکایی‌ها در خلیج فارس و تشدید تنش با جمهوری اسلامی ایران، اوضاع خاورمیانه از جمله تنش‌های ریاض با قطر و جنگ یمن از اصلی ترین مباحثی است که پیش بینی می‌شود عمران خان در جریان سفر رسمی به آمریکا با ترامپ و سایر مقامات این کشور رایزنی کند.

گفت وگو درباره تحریم‌های یکجانبه کاخ سفید در منطقه به ویژه تبعات منفی آن بر پاکستان و همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه از جمله ایران نیز در دستور کار سفر عمران خان قرار خواهد داشت.

«علی زیدی» وزیر امور دریانوردی پاکستان در این خصوص گفت: عمران خان نخست وزیر این کشور قرار است به زودی سفر رسمی به آمریکا انجام دهد و موضوع تحریم‌های بانکی در ارتباط با همکاری با جمهوری اسلامی ایران نیز در این سفر با دولت واشنگتن مطرح خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha