نفرات برتر بخش‌هایی از جشنواره ملی پویانمایی در کرمانشاه تجلیل شدند

کرمانشاه- ایرنا- نفرات برتر بخش هایی از دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه های عروسکی تلویزیونی ایران عصر سه شنبه با حضور علی دارابی معاون امور استان های سازمان صدا و سیما، استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولان در تالار انتظار کرمانشاه با اهدای لوح و تندیس ویژه جشنواره مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران با شعار «ایران پویا و کرمانشاه زیبا» عصر سه شنبه در تالار انتظار کرمانشاه آغاز به کار کرد.

قرار است از میان ۳۵۵ اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره در نهایت از ۶۴ اثر به انتخاب هیأت داوران با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جوایز نقدی تجلیل شود.

در آئین آغاز به کار این جشنواره و پس از تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، پیشکسوتان فرهنگی، هنری و ورزشی، بخشی از نفرات برتر جشنواره نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی ویژه هیأت داوران این جشنواره به دلیل فضاسازی ایرانی اسلامی به "وریا نیک روش" و "مریم هاشمی نژاد" برای اثر "هزار کبوتر" اهدا شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین کارگردانی نیز به فیلم "داوود و جالوت" به کارگردانی "سعید گائینی" اهدا شد و "عباس جلالی یکتا" نیز تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین اثر کوتاه و نیمه بلند را به خاطر فیلم "پسر دریا" از آن خود کرد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین کارگردانی در در بخش فیلم بلند نیز به "محمود رضا سلطان بور" برای اثر "مشهد دوست داشتنی" اهدا شد اما هیأت داوران در بخش فیلم بلند هیچ اثری را به عنوان بهترین اثر معرفی نکردند.

در بخش هویت بصری تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین اثر به مجموعه آثار "حامد عزیزی" اهدا شد و در بخش عنوان تندیس جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین اثر نیز به مجموعه آثار "امیر مهران" برای تیزر مسابقه فارسی و کودک شو رسید.

تجلیل از ملیکا زارعی (خاله شادونه)

همچنین در بخش تبلیغاتی تقدیر و جایزه نقدی ویژه هیأت داوران به اثر "راه شهرسازی" به کارگردانی "حسین مظلوم" تعلق گرفت و در بخش تبلیغاتی دیپلم افتخار بهترین اثر به "رایتل" اثر "عباس عباسی وزین" اهدا شد.

در بخش آموزش، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین اثر به مجموعه آثار آموزش‌های ایمنی، پل، عصر وارونه و مکتب خانه به کارگردانی "هادی امیری" رسید.

در بخش موشن گرافی تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مجموعه آثار "یلدا" و "نوروز ۹۶" و "کالای ایرانی" به کارگردانی "سپیده معلم" اهدا شد.

همچنین در بخش سریال و مجموعه عروسکی هیأت داوران تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین طراحی و ساخت عروسک را به "زهرا قربانی" و "هادی امیری زحمتکش" برای اثر روزی بود روزی نبود اهدا کردند.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بازی دهندگی عروسک به "نگار شهبازی" برای اثر پیم و پم رسید و دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین صداپیشگی عروسک به گروه صداپیشگان «کله قند» و "بهاره ولی زاده" تعلق گرفت.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین صداپیشگی عروسک به "محمد بهرامی" برای صداپیشگی جناب خان شخصیت عروسکی در برنامه خندوانه اهدا شد.

براساس اعلام مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه که در آئین آغاز به کار این جشنواره سخن می‌گفت:؛ این رویداد فرهنگی ملی از امروز ۱۸ تیر آغاز و تا ۲۰ این ماه ادامه دارد.

افشین امیری افزود: یک هزار و ۵۳۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده که پس از تفکیک توسط ۳۴ عضو هیأت انتخاب و ۳۱ داور، در نهایت ۳۵۵ اثر به بخش جشنواره راه یافته و از ۶۴ اثر در این جشنواره به عنوان برتر تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در ۶ بخش اصلی پویانمایی شامل مجموعه و سریال پویانمایی، فیلم کوتاه، بلند و نیمه بلند، مونشن گرافی و جلوه‌های بصری و عروسکی برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره همچنین در ۶ بخش موضوعی شامل شعار سال، مقاومت و دفاع مقدس، سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، تهاجم سیاسی و فرهنگی و دستاوردهای اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

قرار است در آئین پایانی این جشنواره که ۲۰ تیر در سالن انتظار کرمانشاه برگزار می‌شود، نفرات برتر دیگر بخش‌های این جشنواره ملی مورد تجلیل قرار گیرند.

۳۰۳۳/‏۸۰۶۶