۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۰۷
کد خبرنگار: 958
کد خبر: 83390228
T T
۱ نفر
دیده بان حقوق بشر خواستار پرداخت غرامت به شهروندان سوری شد

تهران- ایرنا- سازمان دیده بان حقوق بشر امروز (چهارشنبه) از ائتلاف خودخوانده بین المللی آمریکا علیه داعش خواست که به شهروندان سوری زیان دیده در اثر عملیات نظامی این ائتلاف، غرامت پرداخت کند.

به نوشته روزنامه "القدس العربی" چاپ لندن، این سازمان در گزارش خود تاکید کرد که حملات هوایی ائتلاف خودخوانده آمریکا علیه داعش به سوریه و عراق از سال ۲۰۱۴ تاکنون منجر به کشته شدن دست کم ۷ هزار غیرنظامی شده است.

در همین راستا "لما فقیه" معاون مدیر بخش خاورمیانه این سازمان با اشاره به اینکه ائتلاف خودخوانده آمریکا تاکنون تحقیقاتی همه جانبه از قربانیان حملات خود انجام نداده است، تاکید کرد: با اینکه جنگ علیه داعش به آخر رسیده است اما رنج شهروندان زیان دیده از حملات ائتلاف بین المللی پایان نگرفته و این ائتلاف باید دایره پرداخت های خود را در سوریه گسترش دهد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد که آمریکا و برخی دیگر از اعضای این ائتلاف مبالغی را به قربانیان عملیات نظامی در افغانستان و عراق پرداخت کرده اند اما این مبالغ، غرامت نبوده و تنها پرداخت هایی داوطلبانه برای کاهش آلام شهروندان بوده است.

آمریکا و همپیمانانش از سال ۲۰۱۴ در قالب ائتلاف به زعم خود وارد عملیات علیه داعش در سوریه و عراق شده‌اند، این در حالی است که دولت سوریه موافق این عملیات این ائتلاف خود خوانده نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha