۲۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۱۰
کد خبرنگار: 866
کد خبر: 83391096
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برندسازی کالاهای یزدی در مسیر رونق تولید

۲۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۱۰
کد خبر: 83391096
محمودرضا رحمانی
برندسازی کالاهای یزدی در مسیر رونق تولید

یزد – ایرنا – در شرایط امروز کشور که بسیاری از کالاهای خارجی به دلیل افزایش تحریم ها چند برابر و یا کمیاب شده توجه ویژه به برندسازی و معرفی کالاهای باکیفیت داخلی و یزدی ضروری است.

در استان یزد در سه هزار و ۳۰۰ واحد بیش از هزار قلم کالا تولید می شود که ۴۲۰ قلم آن به ۹۳ کشور دنیا صادر می شود اما نکته مهم این است که کمتر مصرف کننده ای در استان این کالاها را می شناسد.

سال گذشته خانه صنعت، معدن و تجارت یزد قرار بود کتابی را برای معرفی این کالاها منتشر کند ولی به دلایلی این کار به تأخیر افتاده ولی ضروری است این کار هر چه سریع تر به سرانجام برسد.

تولید ۲۷ درصد محصولات نساجی و رتبه دوم در این بخش و رتبه نخست تولید رومبلی، ترمه و روفرشی و پرده بخشی از موفقیت ها واحدهای تولیدی است.

تولید بیش از ۹۵۰ نوع پیچ و مهره مورد نیاز شرکت های مختلفی همچون خودروسازی، تولید انواع برچسب های روی برندهای معروف ایرانی، انواع لباس های بیمارستانی، انواع پکیچ و رادیاتور و کولر، کاعذهای مورد نیاز بخش های مختلف، پوشک بچه، انواع نرم افزارهای مورد نیاز سیستم های الکترونیک، مواد لبنی معروف و محصولات درجه یک و صادراتی پلاستیکی و حتی تولید خودرو، تنها بخش بسیار کوچکی از محصولات برند یزدی است.

قطعاً بسیاری از مردم یزد و حتی تجار بزرگ استان از نوع تولیدات درون استان خود اطلاع ندارند بنابر این در این مطلب چند پیشنهاد مهم و ساده برای کمک به مصرف کنندگان برای خرید کالاهای باکیفیت و با قیمت مناسب داخلی و وطنی و نیز تولیدکنندگان و صنعتگران هم استانی برای فروش بی دردسر محصولات در درون استان داریم.

در مرحله اول: معرفی منسجم و منظم کالاهای باکیفیت با همکاری بخش خصوصی و سازمان های مرتبطی همچون صنعت، معدن و تجارت، استانداری و استاندارد در قالب کتابچه و نرم افزار و در فضاهای مختلفی همچون رسانه و فضاهای مجازی ضروری است.

تدارک یک ساختمان با معماری سنتی در بهترین جای شهر یزد و بویژه نزدیک به بافت تاریخی و منطقه فهادان و در نزدیکی مرکز خدمات سرمایه گذاری برای معرفی دائمی محصولات شناخته شده و برند یزدی در قالب غرفه هایی شیک و زیبا با عنوان نمایشگاه «برندهای یزدی در یک نگاه».

ایجاد یک سایت مرجع باقابلیت ترجمه به زبان های شناخته شده و اصلی دنیا به منظور معرفی گسترده فرهنگ و جامعه یزد، کالاهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی یزدی و معرفی تولیدات مهم و استاندارد استان همراه با قابلیت بازاریابی و فروش و حمل به اقصی نقاط کشور.

ایجاد سیستم حمل و نقل مناسب برای هدایت مسافران وارد شده به شهر یزد جهت خرید کالاهای باکیفیت از مرکز برند کالاهای یزدی همراه با تشویق های مناسب جهت تبلیغ بیشتر و جذب دیگر مسافران.

معرفی نرم افزار، سایت مرجع و مرکز خرید کالاهای یزدی از طریق آژانس های مسافرتی و تورهای گردشگری و دعوت خبرنگاران سایر استانها و حتی خبرنگاران خارجی برای تبلیغ و اطلاع رسانی مناسب از این بخش ها.

در واقع شاید بتوان ادعا کرد که در صورت تحقق همه این بخش ها می توان شاهد انقلابی در معرفی شهر و استان یزد در وهله اول و سپس شناخت کالاهای یزدی برای مردم استان و کشور و حتی گردشگران و مسافران خارجی و نهایتاً رونق تولید و رشد اشتغال برای یزدی ها و غیریزدی ها بود.

۱۹۶۸/‏‬ ۶۱۹۷

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha