۲۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۲
کد خبرنگار: 2176
کد خبر: 83391197
T T
۰ نفر
عریقات: صلح با پایان اشغالگری در اراضی فلسطینی محقق می شود

تهران-ایرنا- "صائب عریقات" دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین با اعلام اینکه صلح با پایان دادن به اشغالگری در اراضی فلسطین محقق می شود؛ اظهار داشت ؛ کسانی که اقدامات ناقض قوانین و جنایت های جنگی اسرائیل را تایید می کنند، نمی توانند در روند صلح میانجی یا شریک باشند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی در دیدار با نمایندگان مجلس عوام انگلیس و «نیکولای ملادینوف» فرستاده ویژه صلح سازمان ملل متحد در خاورمیانه گفت: کسانی که مدعی تحقق صلح هستند ("جرد کوشنر" داماد و مشاور ترامپ، "دیوید فریدمن" سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی و "جیسون گرینبلات" نماینده آمریکا در خاورمیانه) با فشار و باج خواهی و سو استفاده در واقع در حال نابود کردن قوانین بین المللی و اساس و پایه‌های عدالت و توازن و شمولیت آن هستند.

وی افزود: اینگونه اقدامات متناقض آنها باعث دور شدن از مسیر صلح و بسترسازی برای افراط گرایی و تحریف تاریخ و حقایق می‌شود.

این مقام فلسطینی تاکید کرد؛ کسی که از شهرک سازی ها و الحاق خاک فلسطین به اسرائیل و جنایت‌های جنگی آن حمایت می‌کند، نمی‌تواند میانجی شایسته برای صلح یا شریک آن باشد.

عریقات از کشورهای جهان خواست تا در کنار قوانین بین المللی و ابتکار عمل صلح عربی بایستند و افزود که صلح با پایان اشغالگری و محقق شدن استقلال کشور فلسطینی به پایتختی قدس شرقی در مرزهای ۱۹۶۷و حل مساله آوارگان و آزادی اسرا حاصل خواهد شد.

نشست منامه روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۴ و ۵ تیرماه) با عنوان جعلی "صلح برای رونق اقتصادی" در بحرین بعنوان بخشی از طرح موسوم به معامله قرن آمریکا به سرپرستی جرد کوشنر داماد و مشاور ترامپ، دیوید فریدمن سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی و جیسون گرینبلات نماینده آمریکا در خاورمیانه و حضور نمایندگان برخی کشورهای عربی برگزار شد.

معامله قرن، طرحی آمریکایی است که در آن بیت المقدس و بخش‌های اشغالی از کرانه باختری که شهرک‌های صهیونیست نشین در آنها ساخته شده، به رژیم اشغالگر واگذار و بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمینی مادری شان به طور کل منتفی خواهد شد.

این طرح همچنین شامل چشم‌پوشی فلسطینی‌ها از حق بازگشت به سرزمین خود و تعیین منطقه "ابودیس" به عنوان پایتخت کشور فلسطین است؛ طرحی که با خشم بسیاری از گروه‌های فلسطینی، مردم کشورهای عربی و شخصیت‌های مختلف در جهان روبرو شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha