۲۱ تیر ۱۳۹۸، ۹:۰۰
کد خبر: 83392011
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر اقتصاد از گمرک شهید رجایی بازدید کرد

۲۱ تیر ۱۳۹۸، ۹:۰۰
کد خبر: 83392011
وزیر اقتصاد از گمرک شهید رجایی بازدید کرد

بندرعباس - ایرنا- وزیر امور اقتصادی و دارایی در دومین روز از سفر خود به هرمزگان صبح جمعه از گمرک شهید رجایی در غرب این استان بازدید کرد.

فرهاد دژپسند پنجشنبه شب با هدف نشست با مسوولان، فعالان اقتصادی و بررسی وضعیت کالا در گمرکات هرمزگان وارد بندرعباس شد.

او در این نشست اعلام کرد: اکنون بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالاهای اساسی در بنادر کشور ذخیره شده که این نشان از اهتمام و دغدغه جدی دولت در تامین و توزیع کالای اساسی در شرایط کنونی است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: به دلایل مختلف محل نگهداری برخی کالاهای اساسی بنادر کشور است، روغن خوراکی یکی از این نوع کالاها است، حدود ۷۰۰ هزار تن از کل موجودی کالای اساسی موجود در بنادر را به خود اختصاص می دهد.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت به منظور تقویت تولید در کشور، گفت: افزون بر ۸۵ درصد واردات کشور نیز کارکرد رونق تولید دارد و موجب تقویت این بخش می‌شود.

دژپسند اظهار داشت: در شرایط امروز تقویت تولید به رونق اقتصادی می‌انجامد و همه باید در این مسیر تلاش کنند.

وی با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در رونق بخشی به تولید، گفت: در حال حاضر فعالان اقتصادی و بخش خصوصی با حضور در عرصه اقتصاد باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمنان، بیان داشت: با وجود همه اقدام‌های دشمنان، ما شاهد آن هستیم که در بنادر کشور کشتی‌های متعددی برای تخلیه و بارگیری کالا پهلو می‌گیرند.

دژپسند تصریح کرد: در تلاش برای سرعت بخشی هر چه بیشتر بر روند ترخیص کالا در بنادر و گمرکات هستیم، اما در عین حال باید الزاماتی همچون مسائل استاندارد، ایمنی و بهداشت نیز رعایت شود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در روز نخست سفر خود به هرمزگان با فعالان اقتصادی هرمزگان نشست برگزار کرد و مسائل ومشکلات این بخش را مورد بررسی قرار داد.

برنامه روز دوم وزیر امور اقتصادی ودارایی به اتفاق نمایندگان تعدادی از وزارتخانه ها بازدید از وضعیت کالاهای موجود در گمرک استان بویژه بندر شهید رجایی وتصمیم گیری درباره تسریع در ترخیص این کالا هاو درنهایت شرکت در نشست خبری با اصحاب رسانه است.

از ۷۱ بندرتجاری و صیادی هرمزگان ۳۲ بندر آن ازجمله شهید رجایی، شهید باهنر، شهید ذاکری قشم کاوه، شهید حقانی، بندرلنگه، سیریک، کلاهی، کریان، تیاب، جاسک، چارک،، آفتاب، قشم و جوادالائمه با داشتن گمرک فعال است.

مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان بزرگ ترین بندر تجاری ایران دارای ظرفیت تخلیه وبارگیری با ظرفیت سالانه ۱۰۰ میلیون تن کالا، بزرگترین و مهم ترین بندر جمهوری اسلامی ایران است که به تنهایی ۵۸ درصد عملیات کالاهای غیرنفتی، ۴۳ درصد عملیات جا به جایی فرآورده های نفتی و ۸۵ درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را بر عهده دارد.
این بندر در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

۶۰۴۸

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha