۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85077900
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

گیلان تا آخر هفته شاهد وزش بادهای گرم است

۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۴۰
کد خبر: 85077900
گیلان تا آخر هفته شاهد وزش بادهای گرم است

رشت _ ایرنا _ کارشناس هواشناسی گیلان گفت: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی آسمان استان طی امروز و فردا نیمه ابری و مه آلود است اما از بعد از آن با حاکم شدن جریانات جنوبی و گرم شاهد وزش باد گرم در مناطق مختلف است.

سمانه نگاه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امروز و فردا در برخی از مناطق مستعد استان شاهد رگبارهای خفیف و پراکنده باران همراه با رعد و برق خواهیم بود، این بارش‌ها ماهیت بهاری دارد و به صورت گسترده و قابل ملاحظه نیست.

وی بیان کرد: بر اساس خروجی‌های مدل‌های هواشناسی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری جریانات گرم و جنوبی وارد گیلان‌ می شود طی این روزها در ارتفاعات و دامنه‌ها این بادها شدید و قابل ملاحظه است.

وی عنوان کرد: بنابراین با توجه به این شرایط، احتمال حریق وجود دارد از این‌رو مردم باید به شدت از افروختن آتش در مناطق جنگلی و مراتع خودداری کنند.

وی با بیان اینکه دریا امروز (یکشنبه) مواج بوده ‌و ارتفاع موج به ۱۲۰ سانتیمتر می‌رسد، اضافه کرد: امروز برای فعالیت‌ دریانوردی نامناسب بوده اما از فردا (دوشنبه) آرام می‌شود.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان داشت: دمای امروز رشت مرکز استان بین ۱۱ تا ۱۹ درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی نیز بین ۶۰ تا ۹۵ درصد پیش‌بینی شده‌است.

آسمان استان گیلان از چهارشنبه گذشته تا غروب دیروز (شنبه) غالبا صاف و آفتابی همراه با افزایش تدریجی دما بود به طوری که روز گذشته رودبار با ثبت ۳۳ درجه سانتیگراد گرمترین هوا را در میان ایستگاه های هواشناسی استان داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha