۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۹:۰۷
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83392539
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی در مهاباد برگزار می‌شود

مهاباد- ایرنا- سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی با شرکت هشت استان مختلف کشور به میزبانی این شهرستان برگزار می‌شود.

غلامرضا عبده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نمایشگاه با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی در راستای توسعه و ترویج صنایع دستی و با هدف استفاده از ظرفیت‌های گردشگری مهاباد با حضور هنرمندان استان‌های کردستان، گیلان، اردبیل، همدان، زنجان، آذربایجان‌شرقی و قزوین برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در قالب ۵۰ غرفه شامل انواع رشته‌های بومی و شاخص استان‌های ذکر شده همچنین با حضور جمعی از هنرمندان منطقه به مدت پنج روز از ۲۴ تا ۲۸ تیرماه جاری به نمایش گذاشته می‌شود.

عبده اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۳ شب از این نمایشگاه که در جوار میدان مادر این شهرستان برگزار می‌شود، دیدن و در صورت تمایل از آثار دستی هنرمندان مختلف کشور خرید کنند.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف این نوع از نمایشگاه‌ها آگاه‌سازی عموم مردم برای حمایت از صنایع دستی است که می‌توان از این ظرفیت برای رسیدن به شعار سال مبنی بر رونق تولید قدم‌های بزرگی برداشت.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد بیان کرد: نمایشگاه‌ها از مهم‌ترین ابزارها برای عرضه صنایع دستی و رونق تولید داخلی است.

آذربایجان‌غربی رتبه نهم گردشگری در میان استان‌های کشور را دارد و یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگران این استان نیز شهر مهاباد و جاذبه‌های گردشگری آن است.

مهاباد ۹۲ اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غار سهولان، تالاب کانی‌برازان، موزه و حمام میرزارسول، تخته سنگی فقره قا، برده کنته و مسجد جامع از مهم‌ترین اثرهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

۹۹۰۳/‏۶۱۸۵/‏۳۰۷۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha