۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 2574
کد خبر: 83393223
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طراحی پلاژ بانوان دیلم تسریع شود

۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۶
کد خبر: 83393223
طراحی پلاژ بانوان دیلم تسریع شود

گناوه - ایرنا - تسریع در تهیه نقشه و طراحی پلاژ بانوان برای شهرهای دیلم و امام حسن برای ارایه در کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان اختصاص اعتبار اولیه در سال جاری ضروری است.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری دیلم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: احداث پلاژ بانوان نیاز و خواسته دیرینه این قشر است که برای اجرایی شدن آن همکاری و تعامل همگی دستگاه های مرتبط لازم است.

محمد طاهری افزود: نصب تابلوها در محدوده شناگاه های رسمی برای مردان و بانوان به صورت مجزا با همکاری شهرداری‌ها، بندر و دریانوردی و دبیرخانه کمیته ساماندهی سواحل استان ضرورت دارد.

وی یکی از فرصت‌ها و موقعیت‌های ویژه این شهرستان را ظرفیت بزرگ دریا و ساحل دانست و بیان کرد: راه اندازی لنج‌های تفریحی، ساماندهی ورزش‌های ساحلی در شهرهای دیلم و امام حسن بویژه در ایام نوروز جزئی از این ظرفیت‌ها است که باید نهایت بهره وری از آن بویژه برای بانوان شود.

طاهری بیان کرد: پیرو هماهنگی‌های به عمل آمده با واحد امور اجتماعی و واحد بازرسی، حقوقی و مدیریت عملکرد استانداری بوشهر، نمایندگان این دفتر و کارشناس حوزه امور اجتماعی فرمانداری بازدید میدانی از شناگاه های رسمی شهرهای بندر دیلم و امام حسن به منظور بررسی و شناسایی کمبودها و نارسایی‌های این نقاط با توجه به مصوبه های کمیته ساماندهی سواحل استان صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: بنا به مصوبات شورای شهر و تأیید کمیته تطبیق و مصوبه ستادتسهیلات سفر شهرستان ساماندهی و استقرار ناجی غریق به عنوان یکی از ضرورت‌های اصلی در سواحل هر دو شهر دیلم و امام حسن با اولویت محدوده‌های شناگاه‌های رسمی باید توسط شهرداری‌ها صورت گیرد.

معاون امور عمرانی فرمانداری دیلم گفت: با تأمین اعتبار و نگاه دولت در سال ۹۶، عملیات اجرایی ساختمان و اسکله گشت ناجی غریق دریایی آغاز شده که پس از بهره برداری در سال جاری یا اوایل سال آتی شاهد استقرار آتشخوار نیز خواهیم بود.

وی بر ضرورت تهیه طرح جامع گردشگری ساحلی ویژه سواحل شهرهای دیلم و امام حسن توسط شهرداری‌ها و تصویب آن در کمیته ساماندهی سواحل استان تاکید و افزود: شهرداری دیلم به منظور واگذاری ۱۰ یا ۲۰ هکتار از اراضی ساحلی برای توسعه فعالیت‌های گردشگری با توجه به قول استاندار در سفر فروردین ماه سال جاری پیگیری جدی کند.

معاون امور عمرانی فرمانداری دیلم گفت: با توجه به موقعیت این شهرستان و برای ایجاد اشتغال وجذب گردشگران از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در طرح‌های مختلف گردشگری ساحلی شهرهای دیلم و امام حمایت خواهیم کرد.

وی بیان کرد: همکاری همه دستگاه‌های مربوطه در راه اندازی شناورهای گردشگری در سواحل دریایی و خور بندردیلم و بندرامام حسن با توجه به قابلیت‌های هر دو بندر و متقاضیان بومی سرمایه گذاری در این حوزه ضروری است.

طاهری گفت: از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در طرح‌های مختلف گردشگری ساحلی شهرهای دیلم و امام حسن بویژه در سواحل ماسه‌ای هر دو شهر و منطقه گردشگری بندر حماد حمایت می‌شود.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قرار دارد که ساحل آن یکی از نقاط گردشگرپذیر در جنوب کشور است.

۶۱۶۴/۷۲۱۵/‏۶۰۴۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha