۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۰۰
کد خبر: 83393896
T T
۰ نفر
وزارت خارجه عراق: با اتحادیه اروپا درباره خاورمیانه دیدگاه مشترک داریم

بغداد- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در پی دیدار و گفت وگوی روز شنبه «فدریکا موگرینی» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با «محمدعلی الحکیم» وزیر امور خارجه این کشور در بغداد، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که گفت وگوی دو طرف بیانگر دیدگاه مشترک در باره منطقه (خاورمیانه) بوده است.

«احمد الصحاف» با انتشار بیانیه ای افزود که عراق و اتحادیه اروپا با دیدگاه مشترک درباره منطقه، مایل به حمایت از فعالیت ها و طرح هایی هستند که به ارتقای گفت وگوها به جای رویارویی کمک کند.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا بسیار قدرشناس همکاری ها و جافشانی هایی است که عراق در جنگ با تروریسم داشته، اضافه کرد که این اتحادیه از تلاش های بغداد در مبارزه با هرگونه جریانات و تفکر تروریستی، حمایت می کند.

الصحاف گفت که اتحادیه اروپا و بغداد برای تحقق اهدافی که در کنفرانس بین المللی بازسازی عراق در کشور کویت در فوریه ۲۰۱۸ ترسیم شد، تلاش می کنند.

وی اضافه کرد که مشارکت یک میلیارد و ۲۰۰ هزار میلیون یوریی اتحادیه اروپا در کمک های انسانی، ثبات و توسعه در عراق از ۲۰۱۴ تا به امروز، دلیل واضحی بر پایبندی بلندمدت این اتحادیه به مشارکت راهبردی با بغداد است.

پیشتر خبرگزاری ایتالیایی (آکی) درباره سفر هموطن ایتالیایی خود به بغداد (فدریکا موگرینی) گفته بود که هدف از این سفر، تأکید مجدد مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر نقش مهمی است که بغداد در نزدیک کردن دیدگاه های طرف های مورد اختلاف، بازی می کند.

این خبرگزاری اضافه کرده است که عراق و اتحادیه اروپا اخیراً یک طرح مشترک به منظور ارتقا و تقویت جایگاه عراق در منطقه آغاز کرده اند و به اعتقاد اروپایی ها عراق می تواند در این تلاش بین المللی برای آرامش در منطقه خلیج فارس با توجه به روابطی که با جمهوری اسلامی ایران و آمریکا دارد، نقش مؤثری ایفا کند.

فدریکا موگرینی امروز شنبه در سفر رسمی به بغداد آمده است و علاوه بر وزیر امور خارجه عراق، انتظار می رود با مقامات بلندپایه عراقی نیز دیدار و گفت وگو کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha