۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۲۰:۲۳
کد خبر: 83393976
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خطوط ریلی کشور در مسیر توسعه قرار گیرد

۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۲۰:۲۳
کد خبر: 83393976
خطوط ریلی کشور در مسیر توسعه قرار گیرد

کرمان - ایرنا - به گفته مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور، عقب ماندگی راه آهن در برخی استان ها موجب هدر رفت بودجه های عمرانی می شود لذا خطوط ریلی استان ها باید با توجه به ظرفیت دستگاه های اجرایی و اعتبارات استان در مسیر توسعه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، سیدرضا حسینی روز شنبه در نشست شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان در کرمان افزود: راه آهن برای حمل بار بسیار مؤثر و کارآمدتر از جاده و بزرگراه ها است و کامیون‌ها و خودروهای سنگین ضمن تأثیر بر ایمنی جاده ها، فضای راه‌ها را نیز تخریب می‌کنند و با توسعه راه آهن هزینه ها ی کشور کاهش و ایمنی افزایش می‌یابد.

وی اظهار داشت: کمتر از ۱۰ درصد از ظرفیت خطوط راه آهن استان سیستان و بلوچستان استفاده می‌شود و مدیریت ضعیف طرح توسط پیمانکار مانع بهره برداری از این پروژه ها می‌شود.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور با بیان اینکه در فصل زمستان پروژه‌ها رو به تعطیلی می‌رود گفت: می توان برخی فعالیت‌های نرم افزاری را در شرایط دشوار اقتصادی کنونی کشور ارتقا داد و زمینه ورود بودجه را در سال های آینده فراهم کرد.

وی بیان کرد: وظیفه داریم آزمایشات فنی و مکانیک خاک را در پروژه های راه و شهرسازی اجرا کرد و نتیجه این آزمایشات را برای بهره برداری مطلوب، در اختیار دستگاه نظارتی، کارفرما و پیمانکار قرار داد.

حسینی با تاکید بر اینکه از فرصت‌ها در شرایط تحریم و رکود اقتصادی استفاده کنیم اظهار داشت: دوره‌های آموزشی برای آمادگی در شرایط بهتر برای همکاران برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی بخش عمده‌ای از مشکلات کشور را در شرایط تحریم برعهده دارد زیرا امروز در جنگ اقتصادی هستیم و میزان اعتبارات عمرانی و پشتیبانی نسبت به گذشته کاهش یافته است.

نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: کاهش اعتبارات موجب سلب مسئولیت نمی‌شود و هنر مسئولان در افزایش بهره وری و هزینه اعتبارات موجود به بهترین شکل ممکن است.

وی با تاکید بر اینکه بخش دولتی سنگین شده است تصریح کرد: بخش عمده‌ای از اعتبارات به صورت پرداخت دستمزدها هزینه می‌شود و در این زمینه اداره شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور، به صورت درآمد هزینه ای است.

حسینی عنوان کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور با کسب درآمدهای خود تاکنون حفظ شده و ردیف بودجه جاری ندارد.

وی ادامه داد: وصول اوراق و حقوق کارمندان جاری، کارمندان طرح و پس از آن طرح تملک در اولویت فعالیت های اعتباری قرار دارد لذا با کمترین هزینه باید مشکلات را مدیریت کرد و کارها را انجام داد.

حسینی گفت: هزینه و اعتبارات در صورت بهره برداری از طرح‌ها برگشت داده می‌شود و تمامی افراد باید با هم افزایی فعالیت‌ها را پیش ببرند و در این راستا نمایندگان مجلس شورای اسلامی روی پروژه‌ها بسیار تأثیر گذارند.

این نشست روز شنبه با حضور مدیران کل دستگاه های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در ساختمان شماره یک این اداره کل برگزار شد.
۷۴۲۰/‏‬ ۵۰۵۴

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha