۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 83399872
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میادین میوه و تره بار تهران به ۱۱ استان خدمات می دهند

قزوین - ایرنا - میادین میوه و تره بار تهران به عنوان یک زنجیره گسترده توزیع به ۱۱ استان کشور خدمات می دهند.

رییس کارگروه تخصصی مراکز مدیریت عرضه محصولات کشاورزی و مایحتاج مصرفی سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور در سومین نشست مشترک کارگروه های تخصصی ساماندهی صنوف، مشاغل و مدیریت مراکز عرضه محصولات کشاورزی ۱۵ شهرداری کلان شهر کشور که در قزوین برگزار شد، گفت: تهران با داشتن ۲۴۶ میدان و بازار میوه و تره بار، یک هزار و ۸۰۰ شعبه و ۲۸ برند بزرگترین زنجیره توزیع محصولات در کشور است.

سید سعید راد در ادامه گفت: سازمان میوه و تره بار مصوب سال ۵۸ شورای عالی انقلاب بود که در عرضه و تنظیم قیمت بازار تاثیرگذاری فراوانی داشته است.

وی با اشاره به خدمات رسانی مراکز میوه و تره بار تهران به ۱۱ استان کشور، افزود: میدان مرکزی میوه و تره بار تهران در زمینی به مساحت ۲۷۰ هکتار در جنوب تهران در سال ۶۹ اجرا و در سال ۷۴ مورد بهره برداری قرار گرفت و در طول سال تعطیلات این مرکز بیش از ۱۰ روز نبوده و تنها مرکز دارنده کمینه نرخ گذاری است.

به گفته وی، سازمان میادین میوه و تره بار تهران عضو شورای تنظیم بازار کشور محسوب شده و کارشناسان آن نیز تا ۶ ماه آینده مشکلات بازار در زمینه عرضه محصولات را پیش بینی و ارایه می دهند.

رییس کارگروه تخصصی مراکز مدیریت عرضه محصولات کشاورزی و مایحتاج مصرفی سازمان دهیاری ها و شهردارهای کشور فلسفه ایجاد میادین میوه و تره بار را با شعار از مزرعه تا سفره در فرآیند تامین و توزیع محصولات دانست و گفت: این مساله تنها با صرف از بین بردن واسطه ها و رسیدن کالا با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: اختلاف قیمت محصولات ارایه شده در میادین میوه و تره بار تهران با سطح شهر چشمگیر بوده تا جایی که گوشت آن با ۱۴، مرغ با ۶، تخم مرغ با ۱۰، میوه جات با ۳۷، سبزیجات با ۴۲، حبوبات با ۱۵ و شکر با ۴۸ درصد تفاوت عرضه تا جایی که قدرت خرید شهروندان را در صورت خرید از میادین را به مراتب بالاتر برده و کالاهای بیشتری را در سبد مایحتاج روزانه آنان قرار می دهد.

راد تصریح کرد: در سه ماه نخست امسال ۲۵۷ میلیارد تومان صرفه جویی و در سال ۹۷ نیز بالغ بر یک هزار و ۴۲۸ میلیارد توان صرفه جویی اقتصادی در هزینه های سبد مصرف خانوارهای تهرانی از سوی میادین میوه و تره بار ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: میادین میوه و تره بار تهران در ایام پایانی سال ۹۷ و نوروز ۹۸ نیز با ایجاد ۸۰ جایگاه تنظیم بازار اقدام به توزیع ۵۲۲ تن سیب، ۸۹۶ تن پرتقال، پنج هزار و ۷۷۴ تن گوشت گوسفند، سه هزار و ۵۷۴ تن گوشت گوساله، ۱۵ هزار و ۵۴۳ تن مرغ، ۶ هزار و ۹۱۳ تن تخم مرغ با قیمت مصوب کردند.

وی اضافه کرد: سه مرکز عرضه دام ثابت در تهران وجود دارد که تا پایان امسال نیز یک جایگاه دیگر به آن اضافه خواهد شد.

۸۰۵۴*۳۰۱۳

برچسب‌ها