جشنواره روستا مهد زندگی ،تلاش و نشاط اجتماعی در میامی برگزارشد

شاهرود - ایرنا - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: به منظور کاهش آسیب های اجتماعی ، جشنواره "روستا مهدزندگی ،تلاش و نشاط اجتماعی" در۱۶ روستای شهرستان میامی برگزار شد.

امیربینایی که روز چهارشنبه برای شرکت در جشنواره روستای باغچه میامی به این منطقه سفرکرده؛ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش آسیب های اجتماعی از دغدغه های مهم مسوولان نظام است، آسیب های اجتماعی به اشکال گوناگون خود را نشان می دهند که نادیده گرفتن ظرفیت ها فردی و اجتماعی یکی از آنهاست.

وی با بیان اینکه این جشنواره برای یادآوری و نشان دادن توانمندیهای مردم و ظرفیت های فراوان روستاها در ۲ماه گذشته برگزار شد، افزود: دلیل آغاز بکار این طرح در روستاهای میامی و بوِیژه بخش کالپوش وجود آسیب های اجتماعی زیاد است.

بینایی نداشتن اعتماد به نفس را یکی از دلایل بروز آسیب های اجتماعی خواند و افزود: کارگاه های مختلفی برای افزایش اعتماد به نفس و توانمند سازی اهالی این روستاها برگزار شد تا ظرفیت های اقتصادی و اجتماعی مردم افزایش یابد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان ادامه داد: پس از برگزاری این جشنواره امکانات روستاها نیز تقویت شده و شرایط برای مهاجرت معکوس از شهر به روستاها فراهم می شود.

وی به حضور یکی از معاونان استاندار سمنان در جشنواره روستای باغچه هم اشاره کرد و گفت: قرار است پس از پایان این دوره ها، روز ۱۵ مرداد همه روستاهای شرکت کننده در این جشنواره، مهارت های یاد گرفته و تواتمندی هایشان را با برگزاری نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار دهند.

بینایی نادیده گرفتن و یا فراموش شدن برخی فرهنگ ها و آیین های خوب روستاها را یکی از مشکلات امروز روستاییان خواند و گفت: در مدت اجرای طرح روستا مهد زندگی، تلاش و شاط اجتماعی، علاوه بر َآموزش های فرهنگی و اجتماعی، برنامه های مختلف فرهنگی و ورزشی نیز برای روستاییان برگزارشد.

شهرستان میامی در شرق استان سمنان قرار دارد، ۹۰ درصد از جمعیت ۴۰ هزارنفری این شهرستان در روستاها زندگی می کنند.

۷۳۵۷/‏۶۱۶۷

اخبار مرتبط