تبعیت از ولی‌فقیه از ویژگی‌های شهید«سیدحسن نصرالله» بود/ نقدسازنده تضعیف دولت نیست

شاهرود - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: ولایتمداری و تبعیت محض از ولی یکی از ویژگی‌های برجسته مجاهد شهید«سیدحسن نصرالله» بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی شامگاه یکشنبه در گردهمایی اعضای پایگاه مقاومت بسیج مالک اشتر که به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن اجتماعات اردوگاه شهید کلاهدوز شهمیرزاد برگزار شد، افزود: یکی از وجوه تمایز مالک اشتر با سایر شخصیت‌های تاریخ اسلام، عمق ولایتمداری ایشان بود که نمونه‌ای از آن را در شهید«سیدحسن نصرالله» نیز مشاهده کردیم.

وی با تبیین روایتی از مولای متقیان امیرالمومنین علی(ع) به شهادت دبیرکل حزب‌الله توسط جوخه‌های ترور رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در عمل به دستورات قرآن کریم، ما را به مبارزه دایمی با دشمنان و مستکبران فرا می‌خوانند.

شهید «سیدحسن نصرالله» یکی از مجاهدان جنگ ترکیبی بود

رییس شورای سیاستگذاری کنگره سه‌هزار شهید استان با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت بویژه شهید«سیدحسن نصرالله» اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایشان را یکی از مجاهدان بزرگ اسلام در جنگ ترکیبی خواندند.

وی، کادرسازی برای جبهه‌های مقاومت را یکی از اقدام‌های ماندگار شهید«سیدحسن نصرالله» عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری بارها بر ضرورت کادرسازی برای انقلاب اسلامی تاکید فرموده‌اند، این مهم باید در دستگاه‌های اجرایی به طور ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

تبعیت از ولی‌فقیه از ویژگی‌های شهید«سیدحسن نصرالله» بود/ نقدسازنده تضعیف عملکرد دولت نیست

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: باید زمینه حضور جوانان را در عرصه‌های مدیریتی در کنار مدیران باتجربه فراهم کنیم و با واگذاری امور مختلف به آنان، نسبت به تربیت کادر مدیریتی مجرب اقدام کرد در غیر این‌صورت در آینده با مشکل مواجه می‌شویم.

وی، شهید«سیدحسن نصرالله» را مالک اشتر رهبر معظم انقلاب نامید و افزود:مالک اشتر نه فقط در امر جهاد بلکه در بازگشت از جهاد نیز نفر اول جبهه امیرالمومنین(ع) بود و در برابر اوامر ایشان بهانه نمی‌آورد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان ادامه داد: ممکن بود امیرالمومنین علی(ع) از مالک اشتر در امور مختلف مشاوره گرفته باشند اما مالک هیچ‌گاه در برابر دستور امام خود، چرا و چگونه مطرح نمی‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با یادآوری سخنرانی‌های شهید«سیدحسن نصرالله» در مقاطع مختلف، گفت: گاهی ضرورت ولایتمداری مسوولان داخل ایران را متذکر می‌شد و گاهی نیز در برابر دشمن آنچنان عملیات روانی ایجاد می‌کرد که ترس و وحشت را به جان آنها می‌انداخت.

وی به آیات قرآن کریم در زمینه تفاوت «جهاد» و «قتال» اشاره کرد و گفت: خداوند در آیات متعددی از قرآن کریم به همه ما دستور جهاد داده است که آیه شریفه ۷۸ سوره حج، یکی از آنها است.

شهدای انقلاب و مدافع حرم از جهادگران عصر حاضر هستند

امام جمعه سمنان با بیان اینکه بر اساس این آیه شریفه، خداوند جهادگران در راه خود را «انتخاب» کرده است، اظهار کرد: شهدای والامقام انقلاب اسلامی و مدافع حرم مصادیق جهادگران مورد خطاب خداوند در عصر حاضر هستند.

وی،«جهاد رزمی و نظامی» را یکی از انواع جهاد در راه خدا خواند و گفت: جهاد تبیین و جهاد علمی از نمونه‌های مهم جهاد هستند که در عصر حاضر به آنها نیاز داریم و البته جهاد باید در راه خدا انجام شود، آنچه به جهاد ارزش می‌دهد، نیت الهی آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی تصریح کرد: نمی‌توان انجام کارهای عادی و متداول را جهاد نامید، چراکه یکی از ابعاد تعریف جهاد، وجود دشمنی سرسخت و توطئه‌گر بر سر راه تحقق اهدافی مانند اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: برخی افراد در کلام و گفتار، رهبر معظم انقلاب اسلامی را بر روی سر خود قرار می‌دهند اما گاهی در کانال‌های انقلابی، مطالبی می‌نویسند که باید برای آن غصه خورد چراکه با فرمایشات رهبری فاصله زیادی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با تاکید بر اینکه استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل دشمنان اصلی ملت ایران هستند، گفت: گاهی به جای هجوم به دشمنان، نیروهای خودی و داخل کشور را زیرسوال می‌بریم و می‌گوییم اگر فلانی در سخنرانی، آن حرف را نزده بود صهیونیست‌ها این کار را نمی‌کردند.

وی با یادآوری تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از دولت چهاردهم، افزود: در حالی که رییس‌جمهور، وزیر خارجه و مقامات ارشد دولت در نیویورک و همچنین در داخل کشور مواضع صریح و مستحکمی در قبال رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده‌اند، عده‌ای یک جمله را سر دست گرفته‌اند و تمام مواضعی که با کلام رهبر معظم انقلاب تطبیق دارد را کنار می‌گذارند.

نقدسازنده با تخریب تفاوت دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان، نقد منصفانه عملکرد مسوولان را سازنده دانست و با تفکیک «انتقاد سازنده» از «تخریب» گفت: تضعیف دولت، تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه آحاد ملت ایران، یک دشمن مشترک بین‌المللی دارند، اظهار کرد: افراد معاند نظام تلاش می‌کنند نقطه دعوا و مبارزه را از دشمنان به داخل کشور سوق دهند در حالی‌که نبرد با دشمنان نیازمند تمرکز و انسجام است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز حمایت از جبهه‌های مقاومت را واجب دانسته‌اند.

حجت‌الاسلام مطیعی، منیّت را عامل تضعیف وحدت و انسجام ملی دانست و افزود: عده‌ای تا جایی با فرمایشات رهبر معظم انقلاب همراهی می‌کنند که ایشان حرف آنها را بزند اما اگر قرار باشد مواضع خود را با ایشان تطبیق دهند، کلام رهبری را توجیه می‌کنند.

وی تشکیل امت واحده اسلامی را نیازمند تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: شهید«سیدحسن نصرالله» معتقد بود باید به گونه‌ای رفتار کنیم که علاوه بر تبعیت از فرامین صریح امام خامنه‌ای، بتوانیم دیدگاه‌ها و نظرهای ایشان را به درستی تشخیص دهیم و در آن جهت گام برداریم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان با اشاره به جایگاه ویژه رزمندگان حزب‌الله لبنان به ویژه شهید«سیدحسن نصرالله» تاکید کرد: در حوادث اخیر باید توجه داشت که آنچه باید تداوم داشته باشد، راه «شهیدان حاج قاسم سلیمانی و سیدحسن نصرالله» است چراکه این شهدا جان خود را فدای ماندگاری اسلام و اعتلای ارزش‌های آن کردند.

تبعیت از ولی‌فقیه از ویژگی‌های شهید«سیدحسن نصرالله» بود/ نقدسازنده تضعیف عملکرد دولت نیست

به گزارش ایرنا، در این آیین از خانواده معظم شهید مدافع حرم «محمد قنبریان» به عنوان شهید شاخص بسیج کارمندان استان تجلیل شد.

گردهمایی اعضای پایگاه مقاومت بسیج مالک اشتر به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان، استاندار سمنان، معاونان استاندار، فرمانده سپاه قائم(عج)، فرمانده انتظامی استان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات اردوگاه شهید کلاهدوز شهمیرزاد برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha