۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۲۸
کد خبرنگار: 1781
کد خبر: 83400265
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آماده باش یگان حفاظت از منابع طبیعی هرمزگان تا پایان فصل گرما

بندرعباس-ایرنا- یگان حفاظت از منابع طبیعی و اکیپ‌های امداد طبیعت هرمزگان، به منظور پیشگیری از وقوع هرگونه آتش سوزی و مقابله با حریق در جنگل‌ها و مراتع این استان، به حالت آماده باش درآمدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و با هماهنگی مدیریت بحران استانداری، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و سازمان‌های مردم نهاد برای مواجه و پیشگیری از آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی استان، حریق نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

امید ذاکری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت و همکاری مردم محلی و همیاران طبیعت، موجب اقدام به موقع اطفا آتش سوزی‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی شده است.

وی، با اعلام هشدار جدی به عوامل ایجاد آتش سوزی در سطح منابع طبیعی هرمزگان افزود: بر اساس ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، آتش زدن طبیعت به عنوان جرم عمومی و غیر قابل بازگشت عنوان شده است.

از مساحت هفت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتاری هرمزگان، شش میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار جز عرصه‌های منابع طبیعی است که یک میلیون و ۸۰ هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع و یک میلیون و ۵۶۵ هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می‌دهد.

‏۶۰۴۸/‏۹۹۴۴

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha