۳۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۷
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 83404618
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت برای نوسازی ماشین‌آلات واحدهای صنعتی چاره کند

سمنان- ایرنا- دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: دولت برای نوسازی ماشین‌آلات خط تولید واحدهای صنعتی برای افزایش بهره‌وری در تولید کالا برنامه داشته باشد.

عبدالحمید دربانیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بانک های عامل استان سمنان در ارایه تسهیلات و توجه به سرمایه ثابت واحدهای صنعتی چندان رغبت ندارند که این امر در کوتاه مدت به فرسودگی ماشین آلات خط تولید دامن می زند.

وی ادامه داد: فرسودگی ماشین آلات خط تولید در سمنان یک چالش اساسی بوده که رفع این چالش نیازمند تخصیص اعتبارها و عزم ملی است.

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان تصریح کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی که دهه های گذشته برای تولید کالا در استان راه اندازی شد با مشکل جدی فرسودگی ماشین آلات خط تولید دست و پنجه نرم می کنند.

وی خاطر نشان کرد: اکنون بیش از ۹۰ درصد پیگیری های دولت برای رفع مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی، مربوط به اعطای تسهیلات برای سرمایه در گردش است.

دربانیان اضافه کرد: اعطای تسهیلات با کارمزد ۱۸ درصد و بازپرداخت یکساله که در قالب تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی اعطا می شود مُسکن موقت برای عبور از چالش کمبود نقدینگی است.

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: عملکرد دولت در سال های گذشته در حمایت از واحدهای صنعتی مطلوب بود و ادامه این روند می تواند به رونق کسب و کار در بخش تولید بینجامد.

سال ۹۷ سهم استان سمنان از منابع رونق تولید کشور یک هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال بود که از این میزان یک هزار و ۷۳۰ میلیون ریال به منظور ایجاد اشتغال، تسهیل، رفع موانع و رونق تولید پرداخت شد و بر اساس پایش‌ها ۸۶ درصد منجر به اشتغال شد.

سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود ۲۲ درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

برچسب‌ها

اخبار مرتبط