۳۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۹:۵۲
کد خبر: 83406995
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هزار فرصت شغلی در نیروگاه اتمی بوشهر ایجاد می‌شود

بوشهر- ایرنا- با توجه به نیاز دو راکتور جدید نیروگاه اتمی بوشهر به ۱۰ هزار نیرو به زودی عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد و همه این نیروها باید با مهارت آموزی از جویندگان کار بومی استان تامین شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: آموزش فنی و حرفه ای با پژوهش در حوزه اشتغال و نیازسنجی مشاغل نوین تربیت نیروی ماهر را به این حوزه ها سوق دهد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در نشست با مدیران اداره کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: فنی و حرفه ای در تربیت نیروی ماهر بر اساس نیاز منطقه ای نقش مهمی ایفا می کند و باید بر اساس نیاز چند سال آینده برای تربیت و آموزش نیروی انسانی گام برداشت.

وی اضافه کرد: افزون بر اینکه به تربیت نیروی جوان در حوزه مهارت آموزی اقدام می شود باید به توسعه آموزش‌های مهارتی در سنین پایین نیز توجه شود.

صفایی بوشهری یادآور شد: کرانه یک جغرافیای فوق فناورانه است و نقش آموزش‌های فنی و حرفه ای در این میان و در راستای تربیت نیروی ماهر بسیار حساس و تعیین کننده است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: آموزش‌های مهارتی بر اساس ظرفیت مناطق و نیاز صنایع ارایه شود تا نیروی مازاد در یک حرفه آموزش داده نشود، بلکه با تنوع حرفه های مهارتی و توسعه آموزش‌ها در حوزه صنایع دریایی بر اساس ظرفیت کرانه ای در توسعه اشتغالزایی گام برداریم.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی در ایجاد اشتغال پایدار و کارآفرینی گفت: بوشهر یک استان فنی و حرفه ای است، چون با پیشرفت صنعت نیاز به مهارت و دانش روز بیش از بیش احساس می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر نیز گفت: آموزش فنی و حرفه ای این استان با ۱۵ مرکز ثابت شهری، ۱۳۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای و ۱۲۰ کارگاه آموزشی در حوزه های مختلف نسبت به ارایه آموزش های لازم اقدام می کند.

عبدالمجید دوراهکی افزود: در راستای تربیت نیروی ماهر فارغ التحصیل در استان بوشهر نخستین مرکز مشاوره و هدایت آموزشی در هفته ملی مهارت در دانشگاه خلیج فارس افتتاح می شود.

وی یادآور شد: با نگاه به توانمندسازی سربازان وظیفه در راستای توسعه اشتغال پایدار آموزش های مهارتی در بیش از ۵۰ کارگاه مهارتی در پادگان ها و یگان های نظامی استان ارایه می شود.

دوراهکی گفت: در راستای توسعه مهارت‌های فنی و حرفه ای در روستاها سال گذشته بیش از پنج هزار نفر در ۸۰ روستا آموزش های مهارتی را فرا گرفتند و براساس برنامه ریزی امسال در قالب ۳۰۰ دوره آموزشی برای ۱۰۰ روستا ارایه می شود.

دوراهکی افزود: در راستای درآمد زایی زندانیان و آموزش مهارت‌های فنی و حرفه ای امسال پنج کارگاه آموزشی در زندان ها برگزار که ضمن آموزش نسبت به تولید محصولات اقدام می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر یادآورشد: در راستای توسعه مهارت ها در بین دانش آموزان با همکاری آموزشگاه‌های آزاد طرح ایران مهارت با ۵۰۰ حرفه مهارتی در مدرسه های این استان ارائه می شود.

وی گفت: با ۴۵ تفاهم نامه همکاری در استان بوشهر تا پایان امسال امید می رود بیش از ۳۷ هزار نفر در بخش دولتی و خصوصی آموزش های مهارتی را فرا گیرند.

۶۰۴۷/‏‬ ۶۰۴۵

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha