آموزه‌های «المپیاد آماده» با سند تحول بنیادین وزارتخانه عجین است

تهران- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، با تقدیر از برگزاری مسابقات «المپیاد آماده» در ۹ هزار مدرسه سراسر کشور، گفت: آموزه های هفتمین دوره المپیاد آماده کاملا با سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش همسو و منطبق است.

به گزارش جمعیت هلال احمر، مهرزاد حمیدی روز سه شنبه در بازدید از اردوگاه شهید باهنر و محل برگزاری هفتمین دوره کشوری مسابقات آماده دانش آموزان سراسر کشور، اظهار داشت: امروز شور و نشاط و انگیزه را میان دانش آموزان شرکت کننده در این دوره از مسابقات دیدم و به عنوان معاون وزارت آموزش و پرورش از اهتمام مسئولان جمعیت هلال احمر برای طراحی و برگزاری این مسابقات و همچنین تلاش برای ارائه آموزش های امدادی در ۹ هزار مدرسه سراسر کشور، تشکر می کنم.

وی افزود: امروز اوقات فراغت دانش‌آموزان با مهارت‌آموزی به عنوان یکی از موضوعات روز با آموزش کشور عجین شده و ما از جمعیت هلال احمر الهام گرفتیم که زمینه‌هایی را فراهم کنیم تا آموزش های درون مدرسه ای توسعه بیشتری پیدا کند.

حمیدی گفت: بر اساس سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش، دانش آموز باید تربیت و اجتماعی شود و ساحت های مختلف تربیتی دانش آموز از نظر زیستی و بدنی، اخلاقی و عبادی در مدرسه شکل بگیرد. در هفتمین دوره برگزاری مسابقات آماده هلال احمر، وجوه مختلف تربیت دانش آموزان که کاملا با آموزه های سند تحول وزارتخانه همسو و عجین است، دیده می شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: تمام آموزه‌های با هم زیستن، داشتن زندگی اجتماعی، بشردوستی و کمک به همنوع در مباحث آموزشی هفتمین دوره مسابقات دانش آموزان آماده در روزهای سخت دیده می شود.

وی گفت: ۱۴ میلیون دانش‌آموز در تابستان به مدرسه نمی‌روند، اما به این معنی نیست که تعلیم و تربیت فراموش می‌شود. برگزاری اردوهای آموزشی مانند المپیاد آماده در کنار اوقات فراغت دانش‌آموزان سبب می‌شود تا دانش‌آموز با فراگیری مهارت‌های لازم برای روزهای سخت آماده شود؛ به‌ طوری‌ که در زمان‌های بحرانی مهارت‌های لازم در مواجهه با حوادث و توانایی مراقبت از خود و دیگران را داشته باشد.

حمیدی برای توسعه آموزش‌های مهارت‌های امدادی و بشردوستی در مدارس توضیح داد: اردوهای متنوعی در حوزه معاونت تربیت سلامت و کانون پرورش فکری آموزش‌وپرورش در حال برگزاری است و اقداماتی به منظور تربیت تمام ساحتی کودکان و نوجوانان در حال شکل‌گیری است. برای توسعه طرح دادرس نیز می‌توانیم آموزه‌های آموزشی طرح را در اردوها و مسابقات ورزشی آموزش‌وپرورش به‌ صورت جنبی داشته باشیم. طراحی هدفمند المپیاد آماده و همراه بودن حس هم نوع‌دوستی و اقدامات داوطلبانه در کنار جنبه‌های فنی و آموزش این المپیاد توانسته است به لحاظ اجتماعی و اخلاقی نیز دانش‌آموزان را تربیت و شخصیت آنان را تحت تأثیر قرار دهد.

در پی برگزاری هفتمین مرحله طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) در هشت هزار مدرسه برای بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز پایه هشتم و برگزاری مرحله شهرستانی و استانی هفتمین دوره المپیاد آماده (المپیاد مهارت های امدادی دادرسان هلال احمر) در سراسر کشور، مرحله کشوری این دوره در دو بخش پسران و دختران و در بخش های پناه گیری و خروج ایمن، حمل مصدوم، حمایت حیاتی پایه (BLS)، کنترل خونریزی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، احیاء قلبی و ریوی (CPR) و اسکان اضطراری (چادر زنی) و اطفاء حریق به میزبانی جمعیت هلال احمر استان مازندران در حال برگزاری است.

طرح ملی دادرس یا مهارت آموزی دانش آموزان در روزهای سخت، هفت سال است که به صورت مستمر در حال برگزاری است.

هدف از برپایی این دوره های آموزشی برای دانش آموزان این بوده است که در هنگام خطر آمادگی لازم را داشته باشند و در وهله اول محافظ جان خود باشند و تواناتی نجات جان همکلاسی ها و خانواده هایشان را داشته باشند.
سازمان جوانان هلال احمر نهادی مردمی و تخصصی در امور جوانان است که با انجام مطالعات راهبردی در زمینه اصول، اهداف و ارزش های نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، برای ارائه خدمات آموزشی، هدایتی و تربیتی جوانان را جذب، توانمند و در قالب تیم های ورزیده سازماندهی می کند تا بتوانند از طریق انجام فعالیت های خداپسندانه، بشردوستانه، امدادی، عام المنفعه و داوطلبانه با دیگران تعامل و امور خود و جامعه را به شکل موثر اداره و هدایت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha