۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 83409542
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۳ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در خراسان جنوبی افتتاح شد

بیرجند - ایرنا -۲۳ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سومین روز از هفته ملی مهارت (یکم تا هفتم مردادماه) در استان خراسان جنوبی افتتاح شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی روز چهارشنبه در آیین افتتاح این آموزشگاه‌ها افزود: تاکنون ۱۸۴ حرفه آموزشی در ۱۷۸ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای استان ارایه می‌شد که با افتتاح این آموزشگاه‌ها سطح خدمات نیز افزایش خواهد یافت.

حسین خوش‌آیند افزود: از این تعداد ۱۱۲ آموزشگاه ویژه زنان، ۶ آموزشگاه ویژه مردان و ۶۰ آموزشگاه دو منظوره، آموزش‌های مهارتی را طبق شهریه مصوب هیات نظارت مرکزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به متقاضیان استان ارایه می‌دهند.

وی بیان کرد: از مجموع آموزشگاه‌هایی که امروز افتتاح شد ۱۲ آموزشگاه در بیرجند، شهرستان‌های بشرویه و نهبندان هر کدام ۲ آموزشگاه، فردوس، درمیان و طبس هر کدام یک آموزشکاه و در قاین چهار آموزشگاه آزاد بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۴۳۵ دوره آموزشی در قالب ۱۲۸ حرفه در آموزشگاه‌های آزاد استان ارایه شده است.

وی ادامه داد: امورمالی بازرگانی، امور اداری، برق، بهداشت و ایمنی، خدمات آموزشی، خدمات تغذیه‌ای، ساختمان، صنایع چوب، صنایع دستی، صنایع پوشاک، طلا و جواهرسازی، فرش، فناوری اطلاعات، گردشگری، گیاهان دارویی و داروهای گیاهی، مراقبت و زیبایی، معماری و مکانیک از جمله مهارت‌های ارایه شده در این آموزشگاه‌ها بوده است.

خوش‌آیند یادآور شد: سال گذشته هشت هزار و ۲۰۰ نفر دوره آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش خصوصی ارایه شد و امسال پیش‌بینی می‌شود این آموزش‌ها به ۹ هزار نفر دوره افزایش یابد.

وی گفت: نگاه سازمان فنی و حرفه‌ای به آموزشگاه‌های آزاد تغییر کرده و امروز به دنبال توسعه، رشد، رونق و بالندگی هستیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اضافه کرد: امروز آموزشگاه‌های غیر دولتی از آزادی عمل بیشتری برخوردار هستند و می‌توانند کمک یار مردم باشند.

وی تاکید کرد: بازاریابی و فروش از جمله خواسته‌های مهم و به حق کارآموزان است که در این زمینه فرایند خوبی در آموزشگاه‌های آزاد شکل گرفته است.

خوش‌آیند مهمترین نیاز امروز جوانان را اشتغال دانست و گفت: برای داشتن اشتغال مهارت لازم است لذا جوانان قبل از هر چیزی باید مهارت‌های خود را افزایش دهند و در جهت توسعه و رونق بازار گام بردارند.

۷۵۵۷* ۶۰۵۴

اخبار مرتبط