۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۰۴
کد خبر: 83410333
T T
۰ نفر
مخالفان طرح تنفس نظرات خود را ارائه کنند

تهران-ایرنا- رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه انتقادات مخالفان طرح تنفس و طرح جایگزین جنگل ما را برای رسیدن به هدف نزدیکتر می‌کند، گفت: برای حفظ و توسعه جنگل‌های شمال از همه نظرات بویژه نظرات مخالف استقبال می‌کنیم.

به گزارش روز چهارشنبه سازمان جنگل‌ها، خلیل آقایی در دهمین جلسه ستاد ملی جنگل‌های هیرکانی که در محل اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندارن-ساری برگزار شد، به بررسی آسیب‌های وارده بر جنگل‌های شمال پرداخت و افزود: برای اجرای طرح جایگزین در جنگل‌های شمال از نظرات مجامع علمی و صاحب نظران بهره می‌بریم.

آقایی خواستار بالا بردن آستانه تحمل و ارتقای ظرفیت نقدپذیری در حوزه جنگل شد و از دبیر ستاد خواست از اساتید و دانش‌آموختگان حوزه جنگل که در زمینه اجرای طرح تنفس نظرات مخالف دارند دعوت کنند.
وی گفت: در نظرات اساتید و منتقدین نکات برجسته‌ای وجود دارد که در رسیدن به هدف و رشد و تعالی جنگل بسیار اثرگذار خواهد بود.

آقایی همچنین خواستار تهیه قوانین مورد نیاز برای طرح جایگزین از سوی دفتر حقوقی سازمان شد و از این دفتر خواست پیشنهادات مورد نظر را در شورای حقوقی سازمان مطرح کند.

ثبت جنگل هیرکانی مسئولیت را سنگین‌تر کرد  

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه این نشست به ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی در سازمان بین‌المللی یونسکو اشاره کرد و گفت: ثبت جنگل هیرکانی مسئولیت سازمان جنگل‌ها را در ادامه مسیر سنگین‌تر کرده است.
آقایی با تاکید بر حفظ و توسعه ذخیره‌گاه‌های جنگلی از مدیران منابع‌طبیعی خواست میدان عمل را برای انسان‌های خلاق فراهم کرده و اراضی حاشیه جاده‌ها و حاشیه جنگل را که به صورت پراکنده وجود دارد، جهت اقدامات تفرجگاهی در اختیار مردم قرار دهند.  
وی حفظ پوشش گیاهی موجود و توسعه آن در کشور را از سیاست‌های مهم سازمان جنگل‌ها برشمرد و افزود: در کنار حفظ این عرصه‌ها باید زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

برای نجات درختان شمشاد نظاره‌گر ماجرا نیستیم  

آقایی در بخش دیگری از سخنان خود در ستاد جنگل‌های هیرکانی، به بیماری درختان شمشاد اشاره کرد و افزود: دست روی دست نگذاشته و نظاره‌گر نابودی درختان شمشاد نیستیم.
وی شمشادهای آسیب دیده ناشی از بیماری بلایت در استان‌های شمالی کشور را ۴۱ هزار هکتار نام برد و گفت: در استان گلستان و در منطقه قرن آباد در سطح ۵ هکتار طرح توسعه قلمه و نهال شمشاد توسط بخش خصوصی در دست اجراست و از توفیقات خوبی برخوردار است و اکنون در مناطقی از استان‌های  گیلان و مازندران که عاری از آلودگی است، از طریق تولید قلمه، تولید نهال و نهال‌های گلدانی در دست اقدام داریم تا بتوانیم حیات دوباره را به شمشادزارها برگردانیم.  

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha