«علی خانزاده» روز شنبه در گفتوگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا به برگزاری نخستین دوره نمایشگاههای «بی تو بی» در استان قم طی ماههای گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به استقبال خوب مردم و فعالان حوزه رسانه های دیجیتال طبق برنامه از پیش تعیین شده سه نمایشگاه دیگر نیز تا پایان سال برگزار می شود.
وی در ادامه سخنان خود از همه فعالان در عرصه رسانههای دیجیتال و فضای مجازی دعوت کرد که حضوری پُررنگ و قوی در جشنواره های پیش رو داشته باشند و توانمندی و ظرفیت های موجود خود را در سطح کشور به معرض نمایش بگذارند.
این مسئول در زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: نمایشگاه های توسعه کسب و کارهای فرهنگی و دیجیتال (b۲b) برای نخستین بار در کشور برگزار می شود که تجربه ای بسیار عالی در جهت درآمدزایی و سرمایه گذاری برای همه فعالان عرصه رسانه های دیجیتال به دنبال خواهد داشت لذا بهترین فرصت است تا در این برهه حساس و به ویژه تحریم ها علیه کشور بتوانیم با بکارگیری همه ظرفیت های این عرصه، به عنوان یک منبع درآمدزایی در بخش صادرات و درآمد ارزی تلاش نمائیم.
توجه به کسب و کارهای فرهنگی
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به کسب و کارهای فرهنگی را از جمله ویژگی های این نمایشگاه می داند و معتقد است ایجاد ارتباط میان تولید محتوای فرهنگی با حوزه های اقتصادی و کسب و کار موجب پایداری بیشتر تولید محتوا را در پی خواهد داشت.
این نمایشگاه به دنبال ایجاد هم افزایی میان شرکت ها و تولیدکنندگان بزرگ محتوا در فضای مجازی است تا فرصتی را در اختیار تولیدکنندگان مختلف فعال در حوزه فضای مجازی کشور ایجاد کند.
دوازدهمین نمایشگاه ملی کسب و کارهای فرهنگی رسانههای دیجیتال با بیش از۵۰ کسب و کارهای بزرگ فضای مجازی کشور در شهر قم برگزار شد.
کسب و کارهای بزرگ فضای مجازی کشور، تلویزیونهای تعاملی مبتنی بر اینترنت، فروشگاههای مجازی، نرم افزارهای خبری، پلتفورم های مبتنی بر آموزش و همچنین تولیدکنندگان محتوا از جمله حاضران در این نمایشگاه بودند.
نظر شما