۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۱۲
کد خبرنگار: 1666
کد خبر: 83413265
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرگزاری جمهوری اسلامی بلندگوی دولت و ملت است

آستارا - ایرنا - امام جمعه بندر مرزی آستارا گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان بلندگوی دولت و ملت، فعالیت رسانه ای گسترده ای دارد و در انعکاس اخبار نمازهای جمعه نیز نقش بزرگی ایفا می کند.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا روز شنبه به مناسبت چهلمین سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در ایران، در میز خدمت ایرنا در مصلای آستارا حضور یافت و اظهار کرد: به رصد و پیگیری خبرهای مختلف علاقه دارم و اخبار ایرنا را نیز همیشه می خوانم.

وی ادامه داد: همه خبرگزاری ها نوعی خط فکری و خبری ویژه خود را دارند و البته این رویه توام با نوعی اتحاد و انسجام کلی است و ایرنا نیز روش و اسلوب خاصی در تهیه و انتشار خبرها پیش می گیرد.

وی افزود: از تیترهایی که خبرنگاران خبرگزاری های مختلف تهیه می کنند، سلیقه و روش خبرگزاری ها مشخص می شود و من هرگز اصراری به انعکاس عین گفته هایم در نمازهای جمعه ندارم و معتقدم باید سیاست خبری رسانه ها هم مراعات شود.

حافظ نیا تلاش اصحاب رسانه را در پوشش خبری نمازهای جمعه قابل ستایش دانست و با اشاره به اهمیت جایگاه نماز جمعه از منظر دینی، حاکمیتی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بر ارج نهادن بیشتر به خبرهای آن تاکید کرد.

امام جمعه آستارا گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی در ایران، هفته گذشته برنامه فرهنگی و اجتماعی خوبی از سوی نهاد امامت جمعه این شهرستان در همین موضوع با حضور مردم و مسئولان در مصلای آستارا برگزار و از فعالان، خبرنگاران و مشارکت کنندگان با ستاد اقامه نماز جمعه این شهرستان تجلیل شد.

حافظ نیا افزود: استقرار میز خدمت دستگاه های اداری و نهادهای دولتی آستارا در مصلا نیز به همین مناسبت صورت گرفت و علاوه بر همنشینی مسئولان و مدیران با مردم، تعدادی از شهروندان نیز مشکلات و مسائل خود را با مسئولان مربوطه مطرح کردند و این برنامه نیز در گشایش گرهی از موانع و مشکلات مردم مفید بود.

در پنجم مرداد ۱۳۵۸ نخسین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل و به امامت مرحوم آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران اقامه شد و بعد، امامان جمعه شهرهای مهم مشخص شدند و اکنون در ۹۰۰ شهر کشور نماز جمعه اقامه می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

۷۱۲۴/۲۰۰۷/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha