امام جمعه آستارا: آمریکا هرگز از دخالت در منطقه سود نمی‌برد

آستارا - ایرنا - امام جمعه آستارا گفت: آمریکا و غرب همواره از دخالت در منطقه متضرر شده‌اند و اکنون نیز ماجراجویی آنها در مورد اوکراین و روسیه به زیان آنان تمام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در نخستین خطبه های نماز جمعه خود در مصلای آستارا تصریح کرد: اوکراین با فاصله چند کشور، جزو همسایگان شمالی ما محسوب می شود و تعیین تاریخ حمله روسیه به آن کشور از سوی آمریکا مصداق بارز دخالت و ماجراجویی آمریکا در منطقه ماست.

وی ادامه داد: اگر روسیه گاز خود را به روی اروپا ببندد، تاثیر مهمی در قیمت حامل های انرژی در دنیا خواهد گذاشت و آمریکا و غرب باید به نتیجه دخالت های خود در منطقه واقف باشند.

امام جمعه آستارا در بخش دیگر سخنانش با شرح رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار مجازی با مردم تبریز و آذربایجان شرقی به مناسبت سالروز قیام ۲۹ بهمن ، اظهار کرد: باید مطابق اشارات مقام معظم رهبری در تداوم حرکت پیروزی انقلاب اسلامی برای استقرار عدالت اجتماعی، پیشرفت و اقتدار بیشتر کشور به طور مرتب برنامه ریزی و اقدام شود.

باقری ارومی استمرار انقلاب اسلامی را نکته ای مهم توصیف کرد و افزود: هر چند انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن به پیروزی رسید اما در آن تاریخ متوقف نشد و هنوز به صورت بالنده و پویا به جریان موفق و حیات خود ادامه می دهد.

امام جمعه آستارا ذکر و شرح مناسبت های مهم تاریخ ایران و انقلاب از جمله قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن را، برای تبیین آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی ضروری دانست و گفت: اشاره به این مناسبت ها برخلاف نظر برخی منتقدان، تقویم خوانی نیست بلکه برای بازگویی به نسل های جوان ضرورت دارد.

او که نخستبن نماز جمعه خود را در مصلای آستارا اقامه می کرد در پایان خطبه ها از مردم و مسئولانی که زحمت استقبال از او را متقبل شده و در آئین معارفه وی حضور یافته بودند، قدردانی کرد.

پیش از خطبه های نماز جمعه آستارا، حجت الاسلام ولی عادلی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان با تحلیل توطئه های دشمنان در ۴۳ سال بعد از انقلاب اسلامی، هدایت امام راحل و مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم را از عوامل بالندگی و حیات انقلاب اسلامی و شکست استکبار جهانی در مقابل توطئه ها عنوان کرد.

وی با معرفی امام جمعه جدید آستارا به مردم، همراهی و همدلی مردم و مسئولان با امام جمعه را برای رفع مشکلات و دستیابی به موفقیت های بیشتر در روند توسعه این شهرستان خواستار شد.

عنایت رضایی پور سرپرست فرمانداری آستارا نیز قبل از خطبه ها طی سخنانی به اهمیت نماز جمعه از صدر اسلام تاکنون اشاره و بر همراهی مدیران و مردم با نهاد نماز جمعه تاکید کرد.

جمعی از مردم و مسئولان، قبل از آغاز مراسم نماز جمعه از حجت الاسلام باقری ارومی امام جمعه این شهرستان در چهار راه مصلای آستارا استقبال و او را تا مصلا همراهی کردند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

امام جمعه آستارا: آمریکا هرگز از دخالت در منطقه سود نمی‌برد

استقبال مردم و مدیران آستارا از امام جمعه جدید این شهرستان، قبل از نخستین خطبه های نماز جمعه او

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha