۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۵۶
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 83414345
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

نظرات منتقدان کنگره مشاهیر کُرد مد نظر قرار گیرد
بهمن مرادنیا استاندار کردستان

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان با اشاره به اینکه کنگرە مشاهیر کُرد با استقبال گسترده آحاد مردم برگزار شد، گفت: نظرات منتقدان این رویداد باید مدنظر قرار گیرد و در برگزاری کارهای فرهنگی بزرگ در استان به آنها توجه شود.

 بهمن مرادنیا عصر شنبه در جلسه راهبردی کنگره مشاهیر کُرد که با هدف ارزیابی دستاوردها و بررسی نقاط ضعف و قوت این کنگره برگزار شد، اظهار داشت: این کنگره با نظر مساعد رئیس جمهور، وزارت کشور و دیگر نهادها و سازمان‌ها با هدف معرفی بزرگان کُرد به جامعه و معرفی فرهنگ غنی کردستان به دیگر هموطنان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این کنگره نقص هایی داشت و نمی‌توان نقایص آن را نادیده گرفت، اضافه کرد: این برنامه باید در سالیان آینده با قدرت و غنای هر چه بیشتری برگزار شود.

مرادنیا برنامه کنگره بین المللی مشاهیر کرد را کاری گسترده و بی نظیر در تاریخ استان ارزیابی کرد و افزود: در این کنگره اگر نقصی وجود داشت به دلیل کم تجربگی و بزرگی کار بود و باید تلاش شود در سال های آتی آن نواقص برطرف شود.

استاندار کردستان تشریح دستاوردهای کنگره برای مردم و رسانه ها را حائز اهمیت دانست و بر ضرورت اخذ نظر منتقدان کنگره تاکید کرد و با ابراز خوشحالی نسبت به اینکه کنگره مشاهیر کُرد بدون حاشیه برگزار شد خطاب به مدیران فرهنگی استان گفت: این کنگره شروع کار بود و باید خود را برای انجام کارهای بزرگتر در استان آماده کنید.

حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان

کنگره مشاهیر کرد نقش مهمی در ایجاد نشاط اجتماعی داشت

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کردستان هم در این جلسه گفت: کنگره مشاهیر کُرد برنامه ارزشمند فرهنگی بود که به صورت موفق و قابل قبولی برگزار شد.
حسین خوش اقبال با بیان اینکه در گذشته خیلی از استانداران برای برگزاری چنین برنامه ای تلاش کردند، افزود: این کنگره با تلاش استاندار کردستان و بخش زیادی از مدیران اجرایی شد و باید از تجربیات آن برای اجرای برنامه های بهتر در آینده درس گرفت.
وی با بیان اینکه از آغاز سال سه برنامه فاخر فرهنگی جشن های نوروزی، کنگره ۵۴۰۰ شهید و کنگره مشاهیر کرد برگزار شده است، افزود: بی گمان این کنگره و برنامه های جنبی آن تاثیر مهمی در ایجاد نشاط اجتماعی در استان داشت.
خوش اقبال اضافه کرد:  خنثی سازی توطئه دشمنان، پوشش رسانه ای توانمندی های فرهنگی کردستان و ایجاد انگیزه در بین نخبگان از دیگر دستاوردهای کنگره مشاهیر بود ودر راستای کنگره نیز تفاهم نامه ای با استاندار سلیمانیه برای گسترش روابط اقتصادی امضا شد.

بهرام نصرالهی زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان

کنگرە مشاهیر کُرد در راستای نمایان کردن چهرە فرهنگی کردستان موفق بود
رئیس سازمان مدیریت و برنامە ریزی استان کردستان هم در این جلسه برگزاری کنگرە مشاهیر کرد را در راستای نمایان کردن چهرە فرهنگی کردستان موفق ارزیابی کرد.

بهرام نصراللهی زادە گفت: برگزاری کنگرە مشاهیر کُرد یک کار بزرگ و ارزندە بود و با همە نقدهای واردە بە آن توانست به اهدف خود دست پیدا کند.
وی با بیان اینکه برگزاری برنامه های فاخر فرهنگی می تواند نقش بسزایی در تقویت هویت ملی داشته باشد، افزود: هویت ملی باید به نحوی تعریف شود که میان ایرانی بودن و کُرد بودن تضادی بوجود نیاید و هر دو در راستای تقویت هم عمل کنند.
نصراللهی زاده کنگره مشاهیر کُرد را عاملی مهم در معرفی چهره فرهنگی استان کردستان و دیگر مناطق کُردنشین به دیگر جوامع خواند و اظهار داشت: این برنامه نشان داد که در کردستان گشایش فرهنگی وجود دارد و نظر نظام بر تقویت هویت فرهنگی کردستان و معرفی ظرفیت های آن است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان یادآور شد: امیدواریم این کنگره هر دو سال یک بار برگزار و دبیرخانه دائمی برای آن ایجاد شود.

۹۹۳۶/۹۱۰۲

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha