۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۲۱
کد خبرنگار: 958
کد خبر: 83419538
T T
۰ نفر

همکاری ایران  و سوریه در سه طرح مهم اقتصادی

۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۲۱
کد خبر: 83419538
همکاری ایران  و سوریه در سه طرح مهم اقتصادی

تهران- ایرنا- "مصان نحاس" مسؤول دفتر اتاق بازرگانی ایران و سوریه از امضای سه توافق همکاری در زمینه تاسیس کارخانه شیر خشک، دارو های ضد سرطان و کارخانه تولید خودرو تا قبل از عید سعید قربان خبر داد.

نحاس در حاشیه دیدار دیروز (سه شنبه) بازرگانان ایران و سوریه در دمشق به روزنامه "الوطن" گفت: تلاش می کنیم بجای بخش تجارت مصرف گرا بر بخش صنعتی تمرکز کنیم و هدف از ایجاد صنایع جدید در زمینه های ساخت وساز، بهداشت ، دارو و شیر خشک، شکستن تحریم های وضع شده علیه دمشق است.

وی ادامه داد: طی ماه های آینده شاهد بهبود وضعیت اقتصادی سوریه خواهیم بود و کالاها به ویژه شیر خشک، دارو و مایحتاج روزانه با قیمت های بسیار مناسب در دسترس مردم خواهد بود.

نحاس به جدول زمانی همکاری ها اشاره کرد و گفت: قبل از عید قربان یک هیات سوری برای امضای این سه توافق به ایران خواهد رفت و پس آن اقدامات دیگر مانند ساخت و ساز آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: شرکت های ایرانی می توانند در مدت یکماه یک ساختمان پنج طبقه بسازند و این مهارتی است که سوریه در مرحله پیش رو به آن احتیاج دارد.

با توجه به این که سوریه دوران پسابحران خود را آغاز کرده و چرخ های اقتصاد و صنعت این کشور رفته رفته به حرکت در می آید و می رود با آزادی سایر مناطق تحت اشغالی تروریست ها در بخش های شمال غربی و شرقی برای همیشه به این بحران خاتمه دهد ، مقام ها و مسوولان دو کشور به دنبال برداشتن یک گام بلندتر برای همپا کردن مناسبات اقتصادی و سیاسی در دوران جدید و شروع مرحله نو از فصل مناسبات اقتصادی بین تهران – دمشق با امضای موافقت‌نامه راهبردی بلندمدت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha