۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۲۵
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 83419590
T T
۰ نفر

۱۶ طرح تولیدی گناباد در اولویت رسیدگی قرار گرفت

۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۲۵
کد خبر: 83419590
۱۶ طرح تولیدی گناباد در اولویت رسیدگی قرار گرفت

گناباد-ایرنا- ۱۶ طرح تولیدی دارای مشکل گناباد در بخشهای مختلف صنعتی، معدنی و گردشگری با اجرای طرح ابتکاری استاندار خراسان رضوی موسوم به مثلث اقتصادی در اولویت رسیدگی قرار گرفت.

فرماندار گناباد روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی این شهرستان با بیان این مطلب افزود: با محوریت بررسی اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی در این شهرستان از مجموع ۱۲۰ طرح تولیدی دارای مشکل ۱۶ طرح با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد که با مشکلاتی نظیر تامین نقدینگی،آب، برق و گاز مواجه بودند شناسایی و در اولویت رسیدگی و توجه مسئولان ذیربط قرار گرفتند که با بهره برداری از آنها برای هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.

حامد قربانی گفت:در پی انعقاد تفاهم نامه طرح مثلث اقتصادی طی سه ماه گذشته بعد از بررسی نیازها و وضعیت موجود در گناباد دهستانهای پس کلوت بخش مرکزی و همچنین بخش کاخک به معین های اقتصادی معرفی شد و اقدامات خوبی در بخش کاخک توسط بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان یکی از این معینها در دست انجام است.

وی ادامه داد: تدوین طرحهای جامع گردشگری قصبه شهر، کال شور، احصای مشکلات روستاها، مذاکره با بانکهای عامل و گمرک و شرکت گاز برای برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی و پیگیری برخورداری دهستانهای گناباد از مزایای مناطق کمتر توسعه یافته از دیگر اقدامات مهم در گناباد در چارچوب طرح مثلث اقتصادی است.

فرماندار گناباد گفت: طرح ساخت خط آهن یونسی بجستان به گناباد به عنوان قطعه نخست طرح اتصال خط آهن مشهد به زاهدان با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی در دست اجراست و طرح تولید آرتیمیا (میگوی آب شور) در منطقه کال شور گناباد در دست اقدام است و طرح گردشگری این منطقه در دست تدوین است.

قربانی استفاده حداکثری از ظرفیتهای معینهای اقتصادی برای توسعه و رونق اقتصادی گناباد را رویکرد مهم مورد توجه مسئولان این شهرستان در سال جاری ذکر کرد و افزود: علاوه بر بانک قرض الحسنه رسالت، اتاق بازرگانی و شرکت پارت صنعت به عنوان معینهای اقتصادی که سه ماه پیش در جریان سفر استاندار خراسان رضوی قرارداد فعالیت آنها منعقد شد به تازگی شرکت پگاه گناباد نیز به عنوان معین اقتصادی روستای روشناوند تعیین شده است.

امام جمعه گناباد نیز ضمن تاکید بر اهتمام بیشتر معینهای اقتصادی در عمل به تعهداتشان در این شهرستان گفت: طرح مثلث توسعه اقتصادی توسط استاندار خراسان رضوی که سابقه فعالیتهای خوبی در استان کرمان در این زمینه داشت نور امیدی برای رونق و توسعه در این استان و به خصوص گناباد در دل مردم ایجاد کرد و باید روند اجرای این فعالیتها سرعت یابد.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب افزود: طرح مثلت اقتصادی حرکت بسیار خوبی در رونق اقتصادی استان خراسان رضوی و گناباد به شمار می رود و مسئولان مربوطه باید با برنامه ریزی دقیق و هدفمند و اجرای آن بستر این مهم را هموار کنند.

در قالب 'طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی' خراسان رضوی به ۱۲ منطقه تقسیم و برای هر منطقه عوامل مجری توسعه با عنوان معین اقتصادی تعیین شده است و در همین راستا اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران و شرکت پارت صنعت به عنوان معین اقتصادی گناباد و بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان معین اقتصادی بخش کاخک از توابع این شهرستان و شرکت پگاه گناباد به عنوان معین اقتصادی روستای روشناوند این شهرستان برگزیده شده اند.
۱۷۲ واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و از این محل برای سه هزار و ۲۸۴ نفر به طور مستقیم و برای دو برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.
از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد هم سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است.
شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

۲۰۹۵/۱۹۲۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha