سرهنگ تقی کبیری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بخش قابل توجهی از عملیات تعریض جاده سمنان-فیروزکوه با تلاش وزارت راه و شهرسازی به اتمام رسید، اما شرط بهرهبرداری از این طرح جداسازی جاده رفت و برگشت با بلوکهای سیمانی یا نیوجرسی است.
وی تصریح کرد: همچنین راهاندازی راه اضطرای فرار در جوار پاسگاه افتر و گردنه جاده سمنان-فیروزکوه باید مدنظر قرار گیرد و با اجرای این طرح می توان برای کاهش سوانح رانندگی در این محور اقدام کرد.
رئیس پلیس راه استان سمنان اضافه کرد: بخشی قابل توجهی از جاده سمنان-فیروزکوه دو طرفه است که این بخش ناایمن به افزایش سوانح رانندگی دامن زده است.
کبیری ادامه داد: در چهار ماه گذشته از سال ۹۸ در سوانح رانندگی چهار نفر در جاده سمنان-فیروزکوه جان باختند و دهها نفر مجروح شدند.
رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: با توجه به اجرای عملیات بازسازی، هموطنان در زمان تردد در جاده سمنان-فیروزکوه با سرعت مطمئنه تردد کنند.
جاده نیمه تمام سمنان-فیروزکوه، یکی از محورهای ارتباطی مهم استان های مرکزی با شمالی کشور، با وجود تردد قابل توجه وسایل نقلیه، در سال های گذشته به دلیل رفع نشدن مشکلات زیرساختی و فنی، خطرناک، حادثهآفرین و ناایمن است.
محورهای ارتباطی سمنان یکی از پرترددترین جادههای کشور به شمار میرود، چرا که براساس آمار اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان دست کم ۲۰ تا ۲۳ میلیون مسافر از جادههای این استان سالانه عبور میکنند.
۷۳۳۹/۶۱۰۳