۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۳۳
کد خبر: 83426298
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همراهی «ویتا» با طرح‌های برگزیده تا رسیدن به رشد

۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۳۳
کد خبر: 83426298
همراهی «ویتا» با طرح‌های برگزیده تا رسیدن به رشد

تهران- ایرنا- مراسم اختتامیه رویداد «ویتا» و آغاز رسمی نوآوری کتابخانه ملی (لیبتک) با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در تالار قلم کتابخانه ملی برگزار شد؛ مدیر اجرایی این رویداد گفت: قصد داریم طرح های برگزیده را همچنان همراهی کنیم.

بابک زنده دل مدیر پروژه لیپتک در خصوص شکل‌گیری این رویداد و به نتیجه رسیدن آن گفت: تابستان ۹۷ جرقه‌های ویتا در ذهن ما شکل گرفت و جلسات متعددی برگزار کردیم، حدود هزار نفر ساعت فعالیت کارشناسی اتفاق افتاد تا به نتیجه برسیم که این رویداد را انجام دهیم.
او اضافه کرد: پس از اعلام فراخوان در ۱۴ تیرماه، ۹۲ طرح به ما رسید و به دنبال ۲۰۰ نفر - ساعت بررسی کارشناسانه، ۴۲ طرح برای ورود به رویداد انتخاب شدند و اکنون ۳۱ طرح فعال داریم. استراتژی‌های مختلفی برای آن‌ها دیده شده که در اختیارشان قرار می‌گیرد.
زنده دل خاطرنشان کرد: سعی کردیم اولین رویداد را با دو رویکرد فرآیندهای درونی و خلق ارزش افزوده که از چالش‌های اصلی سازمان اسناد و کتابخانه ملی است پیش ببریم.
وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این رویداد، اغلب فارغ‌التحصیل تخصصی هوش مصنوعی و بیگ دیتا هستند که سابقه خوبی در این حوزه داشتند؛ کسب و کار، علم اطلاعات و هوش مصنوعی و داده موضوعات مهمی بود که در این رویداد به آنها پرداخته شد.
زنده دل تاکید کرد: راه برای تمام این ۳۱ طرح برگزیده در رویداد ویتا باز است تا مسیرشان را ادامه دهند و در کنار ما رشد کنند.

ویتا یک رویداد در حوزه لیب‌تک (کسب و کارهای نوپای کتابداری و آرشیوی) با محوریت هوش مصنوعی و داده است که از ۱۴ تیر در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان فناوری اطلاعات ایران، شرکت همراه اول، مرکز نوآوری دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و با همکاری شتابدهنده نوین تک، کار خود را آغاز کرده است و امروز طی مراسم ویژه‌ای به کار خود پایان می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha