بدون رسانه مسیر توسعه درست طی نمی‌شود

۱۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۰۰
کد خبر: 83430460
بدون رسانه مسیر توسعه درست طی نمی‌شود

سنندج - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: رسانه رکن توسعه است و بدون اقدام حرفه ای از سوی اهالی خبر و مطبوعات، این مسیر درست طی نمی‌شود.

حسین فیروزی روز پنجشنبه همزمان با ۱۷ مرداد روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کردستان اظهار داشت: فرا ر سیدن  این روز را به تمام خبرنگاران، اهل قلم و رسانه و فرهیختگان استان کردستان تبریک عرض می کنم و انتظار دارم این افراد در راستای مسیر توسعه استان گام بردارند و با تحلیل های کارشناسی و انتقادات دلسوزانه و سازنده خود این مسیر را هموار کنند.

وی اضافه کرد: رسانه رکن توسعه است که بدون رسانه های حرفه ای مسیر توسعه صحیح طی نمی‌شود چون آنان در شناسایی و مشخص کردن مسیر توسعه همواره کمک حال سیاست گذاران و برنامه ریزان و مجریان هستند.

فیروزی افزود: سیاست گذاران جامعه در صحنه برنامه ریزی و اجرا نیاز دارند که رسانه های حرفه ای همواره به عنوان راهنما و نقاد کمک کننده مسیرشان باشند تا به عنوان مسیری درست این راه همواره بازیابی شود.

معاون هماهنگی استاندار کردستان یادآور شد: به عنوان خدمتگذار کوچک مردم از رسانه ها انتظار دارم در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی توسعه و اقدام به آن با خبر رسانی و اطلاع رسانی به هنگام و تحلیل های کارشناسانه و انتقادهای دلسوزانه و سازنده کمک حال مسئولان و مجریان باشند.

فیروزی گفت: با وجود اینکه اطلاع رسانی به هنگام در تحلیل های کارشناسانه و انتقادهای دلسوزانه حوزه هایی انجام می گیرد ولی در پاره ای از حوزه ها هم با توجه اقتضاعات دنیای امروز بعضی ها در رسالت های رسانه ای خود کمرنگ ظاهر می‌شوند و مسائل را شخصی بیشتر می بینند.

وی با بیان اینکه هر جامعه ای باید آرزوهای خود را ترسیم کند، افزود: چون رسانه ها از ارکان اساسی توسعه کشور هستند اگر به رسالت حرفه ای خود عمل کنند کمک کار هستند البته این به معنای گله از معدود رسانه های دور مانده از کار حرفه ای نیست و آرزو می کنیم که همه یکی از اینها باشند.

ایرنا یکی از رسانه های حرفه ای کردستان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: ایرنا از رسانه های حرفه ای کردستان است که کمک زیادی به انعکاس مسائل و مشکلات همچنین پیشرفت های استان می کند و همواره کار حرفه ای یک رسانه که ایجاد امیدواری در جامعه است را تحقق می بخشد.

فیروزی اظهار داشت: این رسانه با اتکا به انعکاس واقعیت ها تصویر درست در اذهان مردم ایران از کردستان ایجاد می کند و در کنار بسیاری از رسانه های استان در برگزاری کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید کردستان و کنگره بین المللی مشاهیر کُرد از جریان سازهای خبری برای معرفی ظرفیت های استان بود.

وی اضافه کرد: در کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان رسانه ها کمک حال دست اندرکاران برای القای تصویر واقعی و درست از رشادت های و ایثارگری های مردم این استان در کشور بودند و در بازسازی ذهنیت مردم از این منطقه نقش آفرینی کردند.

فیروزی افزود: در جریان برگزاری مشاهیر کُرد نیز باز تصویر فرهنگی کردستان در جامعه از سوی رسانه ها به خوبی منعکس شد و ایرنا نیز در کنار دیگر رسانه‌ها از جمله رسانه ملی رسالت خود را به درستی انجام داد.

وی تاکید کرد: اینها رسالت های حرفه ای رسانه هستند که به توسعه استان کمک می کند و انتظار می رود آنان با توجه پتانسیل های کردستان از جمله گردشگری، مرز، ظرفیت پذیرش سرمایه گذاران داخلی و خارجی، ارتقای تولید بخش کشاورزی و استفاده از منابع آب در هموار کردن مسیر توسعه استان گام بردارند.

در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد.

۳۰۳۴/۹۱۰۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha